Р егулациите на ЕС поставят автомобилните компании с гръб към стената. Преди дни Карлос Тавареш заяви, че електрическите автомобили се купуват от „привърженици на зелената идея” (буквално green addicts), но не могат да привлекат масовия потребител. Босът на PSA визира своя концерн, но това му изявление може да се разпростре и върху индустрията. Пред Reuters той продължи, че премахването на субсидиите води до рязък спад в продажбата на е-коли (визирайки Китай), но неговият концерн ще насочи усилията си до 2025 г. да предложи по-евтини електромобили, за да привлече масовия клиент.
Това е поредният знак, че връщане назад няма, а електромобилът е единственото решение на задачата, поставена от ЕС на автомобилната промишленост. Маркус Шафер, шеф на R&D департамента на Mercedes, заявява пред Autocar, че неговата компания трябва драстично да намали моделното си семейство, двигатели и платформи. Това се налага заради фокуса върху електрическите автомобила, като в момента всичко е на масата за преговори. Той не изключва възможността да бъдат свалени определени модели.
Ново лице, 6-цилиндров двигател и 7 хибрида за E-клас
“В момента преразглеждаме нашето продуктово портфолио, особено след като обявихме толкова много чисти електромобили. Идеята да е премахнем някои варианти, но също платформи, двигатели и компоненти.”
Мака Шафер да не посочва конкретни модели, в момента гамата на Mercedes е съставена от 45, така че ще има от какво да се избира.
“В момента имаме много платформи, на които се произвеждат по един модел. Идеята е да ги намалим. В бъдеще ще имаме едни и същи платформи за различни автомобили, като много скоро ще видите резултата от това.”
Моделите, които в момента се правят на самостоятелни платформи, са G-Class, SL, AMG GT и S-Class.
Mercedes GLB дойде у нас със седем места и пет двигателя
Говорейки за бъдещето за по-традиционните двигатели, един от които е AMG V8, Шафер заявява, че той, както и V12 двигателя са в безопасност, стига да има клиентско търсене. Но дори и то не би могло да ги спаси от задаващия се стандарт за вредните емисии Евро 7.
“Естествено, 4-цилиндровият двигател би имал повече смисъл от V12. Нека видим какви ще са изискванията на Евро 7, след това ще решаваме.”
Mercedes вече представи четири варианта на своя 2,0-литров мотор (в 4- и 6-цилиндрова форма), като 4-цилиндровата версия бе въведена и в обновената E-класа. „Това семейство от четири двигателя може веднага да отговори на всяка пазарна промяна. Планувахме тази защитна мярка преди няколко години, за да се предпазим от различни изисквания и регулации.”
Първият електрически кросоувър на VW ще минава до 500 км
Забравете за Seat Leon, Audi A3 Sportback е много по-атрактивен