Mercedes е автомобилната марка с най-висока стойност в света

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz A Class

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz A-Class

Б орсовите резултати на Tesla са впечатляващи, което носи огромна пазарна капитализация за компанията. Но в проучването "Global 500 2020" на американската агенция Brand Finance цените на акциите нямат голямо значение. Затова и автомобилната компания с най-висока стойност на марката не е нито Toyota, нито Tesla, а Mercedes-Benz. Стойността й е оценена на $65 млрд. (+7,8% спрямо 2019 г.), с която тя се нарежда на 11-а позиция (с 2 позиции по-напред спрямо миналогодишната класация) сред 500 марки, първа сред автомобилните компании. Тя е и най-ценната В2С компания в Европа.

Аналитиците на Brand Finance анализират над 1500 марки всяка година. Тази година те са от 29 държави, осъществяващи дейност в 10 сектора. В проучването са участвали над 50 000 респонденти.

Toyota се нарежда на второ (15 в генералното) място сред автомобилните компании с $59,103 млрд. и ръст от цели 11,1%. Третата позиция (25 общо) е за Volkswagen с $44,897 млрд. (+7,6%).

BMW е на четвърто място (30 общо) с $40,483 млрд., следван от Porsche (41 общо) с $33,911 млрд. (+15,6%).

Автомобилните компании, които намират място в Топ 100 на класацията, са Honda, Mitsubishi (като група), Hyundai (като група), Tata (като група), Ford, Nissan.

Тъй като неслучайно споменах Tesla в началото, компанията е най-бързоразвиващата се марка, чиято стойност е нараснала с 65% (до $12,4 млрд.) спрямо миналата година.

Стойността на марката Ferrari се е увеличила с 9% до $9,1 млрд., но по-важното е, че компанията е определена като Най-силната марка в света.

Противно на очакванията, именно автомобилният сектор се ползва с най-висока репутация сред клиентите (хората обичат да говорят за коли), постигайки оценка 6,9 от 10 възможни, изпреварвайки технологичния сектор, чиято оценка е 6,8. За този висок резултат най-голям принос дават Audi (7,5 от 10) и BMW (7,7 от 10).

Победител в генералното класиране (очаквано) е Amazon, която отбелязва ръст от 17,5% и прескача границата от 200 млрд. – $220,791 млрд. Следващото място е за Google ($159,722 млрд., +11,9%), а тройката завършва Apple ($140,524 млрд., -8,5%).

В класацията място са намерили 205 щатски марки, чиято обща стойност възлиза на $3204,6 млрд. Китайските са 70 на стойност $1334,2 млрд.

Разкош в новия KIA Sorento

Дизелът не е мъртъв: Golf GTD ще разчита на „най-чистия турбо дизел”

Великобритания е твърдо решена да убие ДВГ

Източник на статията: Vesti.bg

Mercedes-Benz рейтинг класация Brand Finance Global Brand Finance 500