Електромобилите може да сринат германската автомобилна промишленост

Пламен Георгиев,
Зинделфинген

, Daimler

Заводът на Mercedes-Benz в Зинделфинген.

Д о 2030 г. около 410 000 работещи в автомобилната промишленост в Германия може да останат без работа. До този извод стигат експертите на германската Национална платформа за мобилност на бъдещето, създадена от федералното правителство.

За да бъдат съкратени вредните емисии CO2, компаниите развиват „зелени” технологии. Проблемът е, че производството на детайли за електромобили изисква по-малко работна ръка. Така, докато Илон Мъск сече горите в Баден-Вюртенберг, за да построи четвъртия гигазавод, в родината на BMW, Бавария, вече започнаха съкращения (става въпрос за завод на Vitesco с 540 работници, а заводът на Michelin трябва да затвори до 2021 г., 890 работници в момента).

Съгласно изследване на Edelman Trust Barometer, 73% от трудоспособното население на Германия се страхува, че ще загуби работа си заради технологичната революция.

Заводът на Mercedes в Зинделфинген в цифри и факти

Някои скептици отбелязват, че Илон Мъск „обижда” Германия, стигайки до самото сърце на автомобилната промишленост. Трезвомислещите експерти изтъкват, че конкурентът от САЩ ще стане допълнителен стимул за развитие на германските технологии. Стигна се до там, че дори Партията на зелените в страната определи изсичането на 91 хектара гори (разрешено от съда) като необходимо зло.

Tesla води с 6 години пред VW и Toyota, когато стане дума за електроника

Въпреки че германските компании закъсняха, сега те влагат целия си потенциал и ресурс първо да достигнат, а след това и да изпреварят Tesla. От следващата година заводът на VW в Цвикау ще прави само електромобили. Концернът има за цел до 2027 г. да продаде над 20 млн. електромобила. BMW не изостава, планирайки до 2023 г. да има в гамата си 25 е-коли. Треска по електрификацията е обзела и Daimler.

Странната смърт на европейската автоиндустрия

За това си има причина. Според Юрген Пайпер, старши съветник по въпросите на автомобилния пазар в Metzler Bank, до 2025 г. ръстът на пазара на електромобили в Германия ще е 30% ежегодно.

В момента текат дискусиите по закона „Работа за бъдещето”, целта на който е да защити гражданите на Германия от потенциална безработица.

От времето на финансовата криза от 2008 г. в Германия работи система за краткосрочни надбавки (Kurzarbeitergeld) за тези, които останат без работа. Пострадалите от икономическите трансформации граждани може да получават специална заплата в продължение на 6 – 12 месеца, докато намерят нова работа. Законът „Шанс за квалификация” поощрява служителите, готови да минат курс за преквалифициране.

Прераждане за иконата сред "горещите" хечбеци

Mercedes GLB дойде у нас със седем места и пет двигателя

Renault Twingo Z.E.: градски шик на ток

Източник на статията: Vesti.bg

е-коли електромобили