Mercedes-Benz иска да присъства във всяка една възможна ниша в сегмента на SUV автомобилите. Затова се появи и GLB. Той стъпва на платформата на A-Class (но с 10 см е по-дълъг от А-класата) и GLA, но е изпълнен в стила на големия GLS.
Интересното е, че GLB е първият модел в този сегмент, който се предлага със седем места. Обемът на багажника варира от 560 до 1755 литра, като в него има две допълнителни седалки, сгънати в пода. Когато се вдигнат, на двете задни места ще могат да седят пътници с височина до 1,68 м. Изпробвахме го – работи. Проблемът е, че качването и слизането е много сложно, тъй като седалките на втория ред само се сгъват и се движат на релса, но не се изправят към облегалките на предните две седалки.
Външно новият GLB създава впечатление на умален GLS, благодарение на късите надвеси и изправени прозорци.
Салонът на кросоувъра повтаря оформлението на по-малките модели: виртуален приборен панел, мултимедийна система MBUX (разработвана в България) и волан със сензорни панели, като контролното табло на климатичната система прави впечатление със супер минималистичното си оформление..
Задвижването на новия GLB е поверено на пет двигателя. Двата бензинови мотора (GLB 200 и GLB 250 4MATIC) са с мощност съответно 163 и 224 к.с. По-малкият модел е със 7-степенна трансмисия, а всички останали модификации – с нова 8-степенна автоматична трансмисия. Двата дизела (GLB 220d, GLB 200d 4MATIC и GLB 220d 4MATIC) са със съответно 150 (320 Нм) и 190 к.с. (400 Нм). Допълнително може да се поръча пакет Off-Road, при който разпределението на мощността между двете оси се заключва на 50:50. Моделът се предлага и с адаптивни амортисьори.
Цените на модела в България започват от 72 570 лв. с ДДС за модификацията GLB 200 с предно предаване, но както казахме в самото начало, седемте места у нас дават право на данъчен кредит.
Китайският Geely Icon предлага защита срещу коронавирус, харчи се като топъл хляб
Renault Twingo Z.E.: градски шик на ток
DS 9: седанът може да е красив, шикозен, модерен и плъг-ин хибриден