Toyota Motor и Volkswagen продават грубо по 10 млн. коли всяка година. През 2019 г. Tesla достави 367 500 автомобила, но стане ли дума за електроника, компанията на Илон Мъск е много пред гигантите в индустрията.
Това е становището на Nikkei Business Publications, след като разглобиха най-достъпния електромобил (стартова цена от около $33 000 в САЩ) на марката.
Това, което изпъква с най-голяма сила, е интегрираният централен контролен блок, познат като „full self-driving computer." Познат също и като Hardware 3, това малко технологично бижу е най-голямото оръжие Tesla. То може да унищожи веригата на доставки в автомобилната индустрия във вида, в който я познаваме днес, а на това ще се възпротивят мнозина засегнати.
В разглобяването участие са взели инженери от голяма (неназована) японска авто компания, като един възкликва: „Ние не можем да го направим.“
Модулът, лансиран миналата пролет, включва два AI (изкуствен интелект) чипа с площ 260 кв. мм. Tesla е разработила чиповете сама, както и специалния софтуер, който допълва хардуера. Компютърът контролира автономното управление на автомобила, както и модерната инфоразвлекателна система.
Този тип електронна платформа, с мощен компютър в ядрото си, държи ключа за обработването на огромните масиви от данни на утрешните по-умни, по-автономни автомобили. Специалисти са на мнение, че такава технология може да се използва масова най-рано през 2025 г.
Това означава, че Tesla е изпреварила конкурентите си с 6 години.
Tesla създава този дигитален нервен център чрез серия от актуализации на оригиналния „Автопилот“, представен през 2014 г.
На пръв поглед изглежда, че нищо не би могло да спре Toyota или VW да направят същото много преди 2025 г., имайки предвид техния огромен финансов и инженерен ресурс. Но не технологичните причини са пречка за въвеждането му. Истинската причина се крие в това, че автомобилните производители се притесняват, че компютрите, подобни на тези на Tеsla, ще разрушат веригата за доставка на части, която те са изграждали в продължение на десетилетия. Това са думи на същия неназован инженер.
Подобни системи ще намалят драстично броя на електронните контролни блокове в автомобилите, познати като ECU. За доставчиците (и служителите им), зависещи от тези компоненти, това е въпрос на живот и смърт.
Японското издание предполага, че компаниите се чувстват задължени да продължат да използват сложни мрежи от дузина ECU, а не един като в Model 3.
Mercedes е автомобилната марка с най-висока стойност в света
Дизелът не е мъртъв: Golf GTD ще разчита на „най-чистия турбо дизел”