Забравете за Seat Leon, Audi A3 Sportback е много по-атрактивен

Пламен Георгиев,
Audi A3 Sportback

Audi

Ч етвъртото поколение на модела залага на еволюционния дизайн, но въпреки това е много по-атрактивен и откроим, отколкото това можеше да се каже за предшественика му. Към спортното излъчване на екстериора добавяме визията на интериора, за която някой би казал, че има силно влияние от Lamborghini.

Кажете здравей на Audi A3 Sportback, който вече няма да се предлага във версия с три врати, причина за което е слабото търсене. По-късно тази година трябва да видим и седана, но сега акцентът пада върху хечбека.

Audi

Новият модел е с по 3 см по-дълъг (4,34 м) и по-широк (1,82) от предшественика си, като междуосието остава непроменено (2,64 м). Обемът на багажника варира от 380 до 1200 л (при сгънати задни седалки), което е идентичен показател с този на основния конкурент, а именно BMW Серия 1.

Audi

Подобно на всеки нов модел на Volkswagen Group, външният дизайн залага на еволюционното развити. Въпреки това новият А3 изглежда много атрактивно, възприемайки новата интерпретация на фаровете и стоповете, която Audi налага. Дневните светлини ще са различни в зависимост от версията (S Line, S3, RS3), а клиентите ще могат да си доплащат, ако искат да оборудван автомобила си с матрични LED фарове.

По-изразеният преден капак завършва в права линия над новата радиаторна решетка (тип пчелна пита), а хромираният кант на страничните отвори в бронята завършва агресивната визия на предницата. Крайният резултат е, че коефициентът на въздушно съпротивление свален до 0,28. С алуминиевите релси на покрива, новото Audi A3 изглежда като мини комби, но ако искате MQB комби, ще трябва да се насочите към Golf или Leon. Базовият модел ще стъпва на 16-цолови джанти, но по-атрактивните версии ще са качени на до 19-цолови лети джанти. Моделът ще може да се поръчва със спортно окачване, което ще снижава стойката му с 15 мм към пътя, за да се гарантира по-висока стабилност и гъвкавост, подобрена и от прогресивното кормилно управление с променливо предавателно число (твърдост на волана).

Audi

И ако екстериорът е еволюция, то интериорът е тотално променен спрямо третото поколение на модела. Сега моделът идва д 10,25-инчово приборно табло, което може да бъде заменено (опция) от такова с диаметър 12,3 инча. Дисплеят на инфоразвлекателната система е с диагонал 10,1 инча, вграден много прецизно в централната конзола. Много интересни са двата вентилационни отвора, обграждащи от двете страна приборното табло.

Новото А3 няма втори сензорен екран за климатичната система, какъвто е случаят при по-луксозните модели на марката. Той разчита на традиционни бутони под ММС инфоразвлекателната система, които дават бърз достъп до най-често използваните функции. Подобно на своите MQB братовчеди, автоматичната трансмисия в А3 ще е съпътствана с малък регулатор (shift-by-wire), а не типичен скоростен лост.

Audi

В Европа моделът дебютира с три двигателя: 1,5-литров TFSI със 150 к.с. и 2,0-литров TDI, но във версии със 116 и 150 к.с. Малко след пазарния дебют ще излезе и втора версия на 1,5 TSI с мека хибридна система. Първоначално А3 ще се предлага само с предно, но в последствие моторната гама ще се допълни с по-мощни версии, с които ще се предлага и Quattro задвижването на четирите колела.

Поръчките за новото A3 Sportback ще започнат да се приемат още този месец, като първите доставки ще започнат в началото на май. Стартовата цена за бензиновата версия ще започва от 28 900 евро, като първите клиенти ще получат A3 Sportback Edition One (тъмни Matrix LED фарове, платинено сиви екстериорни акценти и титаниево сиви 18-инчови джанти, както и спортни предни седалки, алуминиеви дeтайли и стоманени педали).

Така ще изглежда бъдещият най-достъпен електромобил в Европа

Peugeot 208 e “Автомобил на 2020 година в Европа”

Renault Morphoz: автономен трансформър с пробег до 700 км на ток

Източник на статията: Vesti.bg

Ауди А3 Audi Audi A3 Sportback