Koenigsegg показа 3-цилиндров хибрид с 1700 к.с.

Пламен Георгиев,
Koenigsegg Gemera

Koenigsegg

Koenigsegg показа първия си 4-местен модел, който Кристиян фон Кьонигсег определи като „Mega GT”. За място на събитието бе избрана празната „Палекспо”, където в момента трябваше да тече женевското автомобилно изложение, но коронавирусът го отмени.

Gemera е мега впечатляващ от технологично отношение. Дизайнът въобще няма да коментирам, тъй като всяко творение на Koenigsegg е пир за сетивата.

Koenigsegg

Акцентът в Gemera е хибридното задвижване, което генерира ненормалните 1700 к.с. и 3500 (!) Нм въртящ момент. Тези параметри са постигнати чрез комбинирането на три електромотора (по един в задните колела и един на коляновия вал отпред) и 2,0-литров бензинов мотор с две турбини. Любопитното е, че този мотор е с 3 (!) цилиндъра, а компанията го нарича Tiny Friendly Giant (TFG).

Този малък приятелски гигант генерира впечатляващите 600 к.с. и 600 Нм, като останалите идват от трите електромотора. С тези параметри Genera обещава ускорение до 100 км/ч за 1,9 секунди, за колкото се ускорява над 2 пъти по-лек болид от Формула 1. Компанията обещава и рекордно ускорение от 0 до 400 км/ч.

Koenigsegg

Бензиновият двигател може да се захранва от етанол, метанол, Е85 или (в най-лошия случай) обикновен бензин. Трите електромотора могат да придвижат мега автомобила само на ток на разстояние до 50 км, като само на ток автомобилът може да ускори до 300 км/ч.

Koenigsegg

Въпреки Ф1-динамичните параметри, Gemera залага на разточителството в интериора. Дългото 3 метра междуосие гарантира достатъчно място за четирима пътника, влизащи пред двойка огромни „летящи” врати. Дисплеи отпред и отзад за инфоразвлекателната система, 11 високоговорителя, безжични зарядни за смартфони отпред и отзад, Apple CarPlay, Wi-Fi и т.н.

Koenigsegg

Gemera е с карбонов монокок, завиващи задни колела и т. нар. torque vectoring на всички колела. Само 300 ще са щастливците, които ще могат да се сдобият с хипер автомобила, чиято цена се очаква да е около $1 млн.

Koenigsegg

Електрическото BMW i4 ще е с 530 к.с. и 600 км пробег

Така ще изглежда бъдещият най-достъпен електромобил в Европа

Renault Morphoz: автономен трансформър с пробег до 700 км на ток

Източник на статията: Vesti.bg

хибридни автомобили Koenigsegg Koenigsegg Gemera