Н овият кросоувър на Faraday Future е тук. Най-после. След редица скандали и неясноти (само преди дни напуснаха двамата водещи на проекта), моделът FF 91 излиза със своите футуристични форми, за да застане в пряк дуел с Tesla Model X. Това трябва да стане през 2018 г., когато FF 91 ще се появи на пазара.
Faraday Future е стартъп за електрически автомобили, който трябва да произведе първия си автомобил. Той се подкрепя от китайския конгломерат LeEco, води се от Ник Сампсон, бивш инженер на Lotus и Tesla, и в момента за компанията работят 1400 човека.
Faraday FF 91 е футуристично изглеждащ кросоувър със силно извито челно стъкло, задното е почти вертикално. При дължина от цели 5291 мм (и междуосие от гигантските 3225 мм), моделът е с около 15 см по-дълъг от Tesla Model X.
Купето на модела е изваяно изцяло под диктовката на аеродинамиката, в резултат на което моделът може да се похвали с коефициент на въздушно съпротивление от само 0,25. Това е сериозно постижение предвид размерите, защото доста по-малките и ниски от него Toyota Prius Prime и Tesla Model S могат да се похвалят с 0,24. Интересното е, че моделът стъпва върху гигантски 22-инчови джанти (обути в гуми 275/40), чийто дизайн автоматично се променя при достигане на определен скоростен праг. Страничните огледала ще бъдат заменени от камери, но тъй като това все още не е позволено в САЩ, камерите лесно се сменят с традиционни огледала.
Под панелите на FF 91 се крие фирмената Variable Platform Architecture (VPA) платформа, която се състои от батерии в пода и електрически мотор за всяка ос. Окачването е активно, а завиващите задни колела подобряват управляемостта.
За моторите се твърди, че генерира 1050 к.с. (783 kW), което е с доста над Tesla. Въртящият момент (също на хартия) е над 1800 Нм. С тези показатели FF ще се ускорява от 0 до 96 км/ч за 2,4 секунди. ЩЕ, но да видим дали в действителност ще бъдат постигнати тези резултати, защото говорим за ускорение, което е по-бързо от това на Ferrari 488 GTB от автомобил, дълъг около 5,2 метра. По-скоро тези цифри звучат като плод на фантазията на създателите му.
Другият особено важен параметър за този електромобил, това е пробегът му от 700 км (по цикъла NEDC). Това ще е възможно благодарение на огромния 130—киловатов пакет батерии. Най-големият пакет на Tesla е 100 kWh. Faraday Future използва цилиндрични литиево-йонни клетки от LG Chem. Големият пакет батерии си има и недостатък, това е по-дългото време за зареждане. FF 91 ще може да се зарежда от 110-или 240-волтов източник, като при 240 пакетът батерии ще се зарежда за четири и половина часа.
Технологията за автономно задвижване на FF 91 е много сложна. Автомобилът разчита на 10 камери, 13 радарни сензора, 12 ултразвукови сензора и един 3D LIDAR. Демонстрацията на сцената на т. нар. функция „паркинг вале” се провали, тъй като автомобилът не помръдна въобще.
Снимки на интериора липсват, но уверенията са, че той ще е натъпкан с всевъзможни технологии.
Всичко е чудесно. На хартия и по принцип. Първият проблем: заводът, който трябва да се разпростира на площ от 930 акра, дори е далеч от стартиране на изграждането му. А от компанията обещават доставка на първите бройки през 2018.
Другият голям проблем е свързан с цената. Никаква официална цифра не бе посочена, но един от шефовете коментира, че „FF 91 е луксозен автомобил”, отбелязвайки, че Tesla Model X лесно може да надхвърли $100 000. По-ранни предположения по темата споменаваха цифри от порядъка на $150 000 – 200 000.
Четете още:
Италианското бижу Alfa Romeo 147
Две трети от американците не са чували за електромобилите
Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)