П олзите от нови двигатели с вътрешно горене вече не оправдава разходите за развитието им. Това са думи на Маркус Дюсман, изпълнителен директор на Audi. Така стигаме до логичния извод, потвърден от Дюсман, че компанията ще вложи всичките си усилия в развитието на алтернативни задвижващи системи.
Всичко това Дюсман казва в интервю до немския Frankfurter Allgemeine Zeitung. Макар да не значи моментален край на ДВГ, подобно твърдение е знак за посоката, в която е поел производителят.
Audi: бъдещите е-коли ще са с по-малък пробег
Според Дюсман, Audi ке продължи да развива съществуващите си двигатели в опит да отговарят на стандартите за вредни емисии възможно най-дълго. Но компанията няма да проектира нови двигатели с вътрешно горене.
Стандарта Евро 7, който трябва да бъде финализиран до края на тази година, представлява „огромно техническо предизвикателство, като в същото време носи малко ползи за околната среда”, казва Дюсман през FAZ. “това поставя екстремни рестрикции върху двигателя с вътрешно горене.”
До 10-15 години Audi минава само на ток
Но това не означава, че Audi ще захвърли ДВГ с лека ръка, защото светът е голям и далеч не всички негови райони имат силно развита мрежа от зарядни станции, каквато има в Европа. Затова Audi вероятно ще продължи да продава своите модели с конвенционално задвижване в тези региони, след като спре да ги продава на родна земя.
Съвсем скоро изпълнителният директор на Mercedes заяви пред Handelsblatt, че компанията му ще спре развитието на нови двигатели с вътрешно горене.
“Това означава, че тези инвестиции ще могат да бъдат насочени към електрическата мобилност”, обобщи Маркус Шафер.
Новото Peugeot 308 изглежда като концептуален модел
Баварският конкурент на Model 3 е с пробег до 590 км
VW: До 2030 г. в Европа ще работят 6 гигазавода с капацитет 240 GWh