П реди седмици Peugeot обнови идентичността си, представяйки новото си лого. Сега, представяйки новото поколение на 308, за пръв път виждаме Peugeot новото лице на марката, а по него можем да съдим, че французите са изключително амбицирани специално за сегмента на компактните хечбеци, в чието сърце се настанява 308. И трябва да кажа, че опасенията ми от тръгването на Жил Видал нямат основание, защото този модел изглежда впечатляващо. По-спортна и агресивна визия в този сегмент лично аз не си спомням да съм виждал. Мога да започна с описанието на дизайна, но това е излишно: новото Peugeot 308 изглежда като концептуален модел от подиума на голямо автомобилно изложение, а не на сериен модел, който ще влезе в дилърствата на марката в Европа през втората половина на тази година. Агресивен, дори дързък са определенията, които мога да използвам за екстериора.
Вътре промените също са сериозни. Отново акцент е Peugeot i-Cockpit, но усъвършенстван и модернизиран. Бордното табло, разположено на нивото на очите, има 10-инчов дигитален панел (от ниво на оборудване Active Pack). При ниво GT бордното табло е триизмерно. С пълни възможности за конфигуриране и персонализация, това дигитално табло има няколко режима на изобразяване. Стандартният 10-инчов централен сензорен екран, разположен малко по-ниско от дигиталното табло, е по-близо до ръката на водача и се вписва естествено в общия обем на бордното табло. Новото 308 идва с напълно конфигурируеми виртуални лостчета i-toggles, които заменят физическия преден панел на климатика. Всяко лостче i-toggle е сензорен бутон за бърз достъп до настройките на климатика, телефонните контакти, радиостанции, стартиране на приложения... настроени според избора на потребителя. Няма как да не отбележим и факта, че вече липсва скоростен лост за 8-степенната автоматична трансмисия, заменен от един малък регулатор.
Новото 308 е с 11 см по-дълго, с 20 мм по-ниско и предлага с 55 мм по-дълго междуосие.
Новият Peugeot 308 е конструиран въз основа на усъвършенстваната мултиенергийна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform), която дава възможност за разполагане на изцяло електрически версии в този силует. От лансирането на модела той ще се предлага с две плъг-ин хибридни версии.
Hybrid 225 e-EAT8 (2 задвижващи колела) комбинира двигател PureTech със 180 к.с. и електрически мотор с 81 kW. Тази версия предлага до 59 км пробег само на ток (WLTP). HYBRID 180 e-EAT8 (2 задвижващи колела) комбинация от двигател PureTech със 150 к.с. и електрически мотор с 81 kW (60 км на ток по цикъла WLTP). Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 kWh, мощност 102 kW и са налични два вида бордови зарядни устройства, отговарящи на всички нужди и решения за зареждане на клиентите: 3,7 kW еднофазно зарядно устройство като стандартно оборудване и 7,4 kW еднофазно зарядно устройство като опция.
Новият Peugeot 308 се предлага и с два бензинови (3-цилиндрови) двигателя (110 и 130 к.с.) с ръчна или 8-степепна автоматична трансмисия, както и с дизелов (1,5-литрови) двигател със 130 к.с., който също може да се сачетае с ръчна или автоматична трансмисия.
Баварският конкурент на Model 3 е с пробег до 590 км
VW: До 2030 г. в Европа ще работят 6 гигазавода с капацитет 240 GWh