К аквото и да се каже, едва ли някой може да отрече, че автомобилната индустрия гледа към електромобила. Като че ли към момента няма никакво съмнение, че именно електрическите автомобили са бъдещето, което застрашава сериозно съществуването на двигателя с вътрешно горене. Голямото предизвикателство пред компаниите се крие в начина, по който ще миксират своето портфолио, за да отговорят на екологичните стандарти и новите клиенти, но и да не забравят своето минало, преминало под знака на ДВГ.
Става ясно, че Audi няма никакво съмнение, че електромобилът ще бележи изцяло бъдещето й. Това става ясно от интервю на Маркус Дюсман пред Wirtschafts Woche, в което казва, че до 2035 г. Audi ще преустанови лансирането на модели с ДВГ. Точните дати все още не са ясни, но това предстои да се случи.
Дюсман, който казва, че „опазването на околната среда и икономическият успех вървят добре ръка за ръка,” очаква до няколко месеца да е готов планът и целевите дати за преустановяване продажбата на автомобили с ДВГ. В плана ще се опише кои заводи на марката ще преминат от ДВГ към електромобили и кога.
Audi бе поставена начело на софтуерното развитие на Volkswagen Group, като заедно с Porsche разработва EV-платформа за по-луксозните и спортни електромобили на групата.
Решението да се спре производството на автомобили с ДВГ изглежда крайно за един такъв производител, но и логично предвид факта, че в сила предстоят да влязат поредица от рестрикции в държави и градове, спиращи продажбата на ДВГ. Вероятно компанията ще си остави вратички, но яснота ще има след няколко месеца. Посоката поне е ясна.
Иначе Audi в момента предлага 17 плъг-ин хибрида, а в края на тази година трябва да лансира поредния си електромобил, e-tron GT. Ще отбележим, че моделът e-tron е най-продаваният електромобил в Норвегия през 2020 г.
Lada подготвя нова Niva, а Dacia – втори SUV
SUV историята на успеха на Mercedes започва преди 25 години
Кардинални промени до 2025 г.: Renault вади 14 модела, 7 от които електрически