В края на миналата седмица UBS даде своята прогноза, че още догодина VW ще настигне Tesla по обем на продажбите на електромобили. А преди ден Volkswagen проведе първото по рода си събитие Power Day, на което представи своята пътна карта за технологично развитие в областта на акумулаторните батерии и зарядните решения в периода до 2030 г.
Само в Европа до края на десетилетието трябва да бъдат изградени шест гигазавода с общ производствен капацитет от 240 ГВтч. С тази стъпка Volkswagen ще даде своя активен принос за постигане на целите на Зелената сделка на Европейския съюз. Първите два завода ще заработят в шведския град Шелефтео и в германския Залцгитер.
Volkswagen може да настигне Tesla още през 2022 г.
Първата от тях („Northvolt Ett“) в шведския град Шелефтео, която ще се изгради съвместно с Northvolt, ще заработи през 2023 г. и ще достигне годишен капацитет до 40 ГВтч. През 2025 г. в Залцгитер ще започне производството на унифицираната акумулаторна клетка за масовия пазарен сегмент с големи производствени обеми. В Залцгитер също се планира производствен капацитет на акумулаторни клетки с обща енергийна стойност до 40 ГВтч годишно.
Volkswagen ID.4 1st Edition
Въпросната унифицирана акумулаторна клетка трябва да даде на VW предимство. Тя ще бъде пусната през 2023 г., ще се използва от различни марки и се предвижда към 2030 г. да бъде част от до 80% от всички електрически превозни средства във Volkswagen Group. Целта на Volkswagen е постепенно намаляване на производствените разходи при акумулаторните батерии в базовия пазарен сегмент с до 50%, а в масовия сегмент от пазара с големи производствени обеми - с до 30%. „Възнамеряваме да снижим средната цена на акумулаторните комплекти до ниво от значително под 100 евро за киловатчас, което в крайна сметка ще направи електрическата мобилност достъпна и ще я превърне в доминиращата технология за задвижване”, споделя Томас Шмал, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group Components.
Новата призматична унифицирана акумулаторна клетка предлага и най-добрите условия за лесен преход към т.нар. твърдотелни (solid state) акумулатори - следващият качествен скок в развитието на елементите за съхранение на енергия, който Volkswagen очаква към средата на десетилетието.
Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)