З вучи като виц или някаква неуместна шега, но следващото поколение на един от най-продаваните автомобили в света - Volkswagen Golf, е под сериозен въпрос. Това се разбира от интервю на новия шеф на концерна, макар и Томас Шафер да не го казва директно, но тънкият шрифт между редовете навежда именно на такива мисли.
Шафер говори за кризите, за задаващия се стандарт Евро 7, който ще доведе до ново поскъпване на конвенционалните автомобили, за забраната на ДВГ в Европа през 2035 г. Все събития, които подсказват, че култовият Golf може да отиде в историята. Решението за това ще бъде взето в следващите 12 месеца.
През седмицата стана ясно, че Toyota все още няма решение за възникналия проблем с главината на колелото на първия й електромобил bZ4X, заради който то може да падне по време на движение. Поради тази причина компанията предлага на клиентите си да откупи от тях дефектния автомобил. Ако не искат, Toyota ще продължи да предоставя на клиента заместващ автомобил, като вече предлага да плаща горивото за периода на ползване на този заместващ автомобил. Нещо повече, компанията предлага отстъпка от $5000 по схемата за изплащане на bZ4X.
Новините около двата най-големи автомобилни концерна не спират с това. Класацията Fortune Global 500 показва, че Volkswagen е най-напред в списъка сред автомобилните компании, изкачвайки се до 8-ма позиция и приходи от близо $296 млрд. За фискалната 2021 г.
Дизеловите модели на Toyota в Европа ще се предлагат с HVO100 от 2023 г. Land Cruiser 150 и Hilux ще могат да вървят и на гориво, изработено от 100% въозобновяеми източници. Става въпрос за “хидротретирано растително масло”, което означава, че се произвежда или от растителни мазнини (палмово масло, рапица), или от отпадъчно масло за готвене.
Оливер Ципсе, големият човек в BMW, заяви, че „водородът е липсващото парче от пъзела, което може да допълни електрическата мобилност”. Затова BMW проучва възможностите за версии с горивни клетки, конструирани на новата електрическа платформа Neue Klasse.
През седмицата ви представихме многоликия образ на Kia Niro, който идва като хибрид, плъг-ин хибрид, а за най-прогресивно мислещата част от клиентелата на Kia има и електромобил.
Ние тествахме Niro HEV, тъй като той е най-достъпен и на него ще се паднат най-голям дял от продажбите.
За водачите на електромобили най-големият проблем и зарядната инфраструктура. Оказва се, че броят на зарядните станции далеч не е толкова малък, каквото е общото мнение. Показва го приложението ВсичкоТок. Най-много са станциите на ElDrive – 265 на 152 локации. Следват тези на Fines Charging – 78 на 61 локации. Общо у нас има около 800 зарядни станции.
След трагичния инцидент на бул. „Черни връх”, при който загинаха две невинни жертви, КАТ постоянно дава данни колко дрогирани и пияни водачи и хванала за денонощие. Е, и? Нищо. Хващат ги и ги пускат.
За да има активна борба срещу шофьорите, които управляват автомобили под въздействие на наркотици и алкохол, трябва да се даде законова възможност за конфискуване на автомобила, или да им бъде временно отнет. Това предложение бе прокарано през седмицата, което не е ново, което и друг път се е обсъждало, но така и не е било приемано. Защо? Адвокатски хватки. Но не трябва ли да се действа кардинално?
За накрая оставяме Илон Мъск, който показа ръцете на хуманоидния робот Optimus. С него Мъск иска да завладее Земята, преди да полети към космоса. И намеренията му са сериозни, защото смята, че в дългосрочен план бизнесът с роботи ще изпревари по значение бизнесът с автомобилите му.