BMW обмисля и водород за платформата си Neue Klasse EV

Оливър Ципсе заяви, че бъдещата платформа Neue Klasse може да включва също задвижване на ток и водород към версиите само с батерия

Пламен Георгиев,
BMW iX5 Hydrogen

, BMW

BMW iX5 Hydrogen

BMW проучва възможностите за версии с горивни клетки, конструирани на новата електрическа платформа Neue Klasse, разкри Оливер Ципсе, Изпълнителен директор на компанията.

Според нас водородът е липсващото парче от пъзела, което може да допълни електрическата мобилност, когато електрическото задвижване с батерия не е приложимо”, заяви Ципсе по време на разговор в сряда за финансовия отчет на марката за първото полугодие.

Първите автомобили на платформата Neue Klasse са планирани да се появят през 2025 г. Първоначално това ще са подобен като размери на Серия 3 седан и „спортен SUV", каза Ципсе.

Можем да си представим и водородно задвижване за това ново поколение автомобили“, добави той.

В края на годината BMW ще стартира ограничено производство на водородна версия на X5, наречена iX5 Hydrogen. "Вече мислим за възможно следващо поколение”, уточнява големият човек в BMW.

BMW представи прототипът iX5 Hydrogen по време на изложението в Мюнхен през 2021 г.

Автомобилът комбинира горивна клетка и батерия, максималната мощност е 374 к.с. пълненето на резервоара с водород отнема 3 до 4 минути. Проектът бе частично финансиран от германската държава.

BMW е най-големият адвокат на водорода сред германските производители по пътя към нулеви вредни емисии. Другите компании не залагат много на него заради високата цена и силно ограничената зарядна инфраструктура. През 2020 г. Daimler обяви, че ще прекрати развитието на своя GLC F-Cell, който ние тествахме през 2018 г.

Преди няколко месеца ви разказахме подробно за Renault Scenic Vision, който представи посоката на развитие на марката не само като дизайн, но и като технологии. Една от тях е между водород и литиево-йонни батерии.

Toyota продължава да продава седана с горивна клетка Mirai, който не е хибрид като Renault и BMW (с батерия). А Renault и Stellantis продават хибридни водородно-батерийни търговски ванове.

Защитниците на водорода казват, че технологията е подходяща за SUV, които често се използват за дълги пътувания и биха се нуждали от големи и скъпи батерии, за да отговорят на пробега на по-малките електромобили.

Автомобилите с горивна клетка преобразуват водорода в електричество, като отделят само вода.

Производството на автомобили върху Neue Klasse ще започне първо в завода в Дебрецен, Унгария, през 2025 г., а на следващата и в завода на марката в Мюнхен.

Ципсе каза също, че BMW ще открехне вратата пред бъдещия първи модел на новата платформа по време на следващото изложение IAA Mobility, планирано за септември 2023 г. Той заяви, че колата ще предложи „впечатляващо дигитално изживяване за нашите клиенти”.

Източник на статията: autonews.com

Neue Klasse горивни клетки водород BMW