И това доживяхме - следващият Volkswagen Golf е под въпрос

Решение за “деветката” ще бъде взето в следващите 12 месеца, но изгледите не изглеждат добри

Volkswagen Golf R 20 Years Edition

Volkswagen

Volkswagen Golf R 20 Years Edition

З вучи като виц или някаква неуместна шега, но следващото поколение на един от най-продаваните автомобили в света - Volkswagen Golf, е под сериозен въпрос. То би трябвало да бъде под номер 9.

Доживяхме и това, но явно трябва да се готвим за подобни събития в бъдеще. Вече нищо няма да бъде, каквото беше и причините за това са няколко.

А за голямата въпросителна над култовия цар в компактния клас се разбира от интервю на заелия наскоро позицията шеф на марката Volkswagen Томас Шафер за престижното издание “Велт ам зонтаг” в Германия.

Той говори завоалирано, което е напълно разбираемо за човек в неговата позиция, но доста неща се четат между редовете.

В прав текст Шафер заявява, че решение за бъдещето на Golf ще бъде взето в следващите 12 месеца. Излиза, че направеното от VW изявление в ранната пролет на 2021 г., че моделите Golf, T-Roc, Tiguan и Passat ще имат следващи поколения с ДВГ е било прибързано.

Да, обаче оттогава се случиха много неща - все лоши, като още не се вижда хоризонт с разсейване на мъглата - продължаваща пандемия, война, инфлация, а вече и чукаща на вратата енергийна криза, може би и рецесия.

Шафер потвърждава, че Golf 8 ще получи фейслифт, който се очаква да видим през 2023-2024 г. Така след още 3-4 г. би трябвало да излезе “деветката”.

Хубаво, но от 2035 г. двигателите с вътрешно горене илизат от употреба в новите коли в ЕС и тук всеки един мениджър би си задал въпроса дали да се харчат луди пари за автомобили с изтичащ срок на годност и то скорошен.

Някои страни и пазари, особено богатите, където BEV вървят стремглаво и необратимо нагоре, могат да решат да забранят ДВГ и по-рано от 2035 г. Има такива изгледи.

Шафер говори именно за това. В следващите години ще влезе нормата за изгорели газове Евро 7 и тя се очаква да доведе до ново поскъпване на конвенционалните автомобили. Според боса - с 3-5 хиляди евро на кола. Той добавя, че е дошъл краят на возилата на цени от около 10 000 евро. Вече не може да има такива, защото разходите скочиха много, реди застъпилият на 1 април Томас Шафер.

И тук може да се поразсъждава за финансовите резултати от компаниите от последните месеци и година. Как въпреки по-малкото продадени коли, те са на печалба. Причината е, че продават по-скъпи автомобили, които носят повече пари. Много от тях са електромобили. И как мнозина говорят, че ще следват този път.

Така и бъдещето на Polo е под въпрос. Наскоро марки като Audi и Mercedes обявиха, че твърдо ще залагат на премиум автомобили, съкращавайки сериозно базовите си модели.

Това ни чака.

Volkswagen Volkswagen Golf Томас Шефер Евро 7 двигател с вътрешно горене