С ервизни акции са нещо обичайно, през тях преминават абсолютно всички. Да, никога не е добър ПР, но проблемите винаги се разрешават. Но не и в този случай, който изглежда доста странен на фона на безупречното реноме на Toyota за надеждност на автомобилите й.
В края на юни, два месеца след пазарното лансирането на първия си електромобил bZ4X, Toyota обяви, че изтегля всичките си модели от пазара, като посъветва собствениците им да не ги карат. Говорим за едва 2700 (плюс още 2600 Subaru Solterra), но и за първия (много закъснял) електромобил на марката, така че това е казус, който може да се отрази много по-тежко на Toyota от всяка друга подобна сервизна акция.
Това е така, защото сега става ясно, че Toyota все още няма решение за възникналия проблем с главината на колелото, заради който то може да падне по време на движение.
Поради тази причина Toyota предлага на клиентите си да откупи от тях дефектния автомобил, като се застрахова, че няма да плати (вероятно) същата цена на покупката, тъй като различните дилъри имат надценка, т.е. да плати на клиента заводската цена на модела.
Това разкрива потребител в Reddit, който публикува уведомяващото писма от компанията.
Има и друга опция. Toyota ще продължи да предоставя на клиента заместващ автомобил, като вече предлага да плаща горивото за периода на ползване на този заместващ автомобил. Нещо повече, компанията предлага отстъпка от $5000 по схемата за изплащане на bZ4X. Тя ще удължи и гаранцията на автомобила, за да бъде покрит периодът, през който тя е била неизползваема заради акцията. На засегнатите клиенти (става въпрос за тези в САЩ) са предлага и безплатно зареждане на обществените станция EVgo до 31 декември 2024 г.
Тази новина идва на фона на тежките първи шест месеца на годината, за които компанията отчете спад от цели 42% на печалбите.