Тествахме Renault Austral, запознахме ви искрено и лично с Volvo EX90, златната карета мина през Лондон

Съоснователят на Apple направи на пух и прах Tesla, Peugeot показа силно обновения 2008, а родна бг дама показа поредната си супер скъпа играчка на четири колела

обзор на седмицата 7 май

CarMarket.bg

З апочваме с вчерашното световно събитие, в което светът видя коронацията на Крал Чарлз III, събитие от такъв мащаб, което не е имало повече от седем десетилетия. След като короната бе сложена на главата му, Крал Чарлз III измина разстоянието от Уестминстърско абатство до Бъкингам с Gold State Coach. Огромната карета е дълга 7 метра, висока е 3,6 метра и тежи 4 тона. Задвижва ще само от 8 к.с., по-точно – от 8 коня.

Каретата е въведена в експлоатация през… 1862 г. Тя е направена от висококачествена дървесина, върху която е положен тънък слой злато. Интериорът й е тапициран с кадифе и сатен. Украсата й е с величествени картини на римски богове и богини. На покрива изпъкват три херувима, които представляват Англия, Шотландия и Ирландия. Над всяко колело има масивна фигура на тритон.

Ако направя една аналогия с литературните жанрове, то Kadjar се четеше леко като криминале, но без желанието и нуждата да бъде препрочетен. Затова и Renault се отказа от него, за да „напише” един истински роман в лицето на Austral. Изкарах доста време на борда на Austral: първо отидох до Трявна със задължителна спирка в подножието на връх Шипка, а след това изкарах седмица с него в Сърбия и родния ми Видин. Оказа се дори по-добър на второ четене, след като първо се запознах с хибрида преди месеци.

Посетихме Гьотеборг, домът на Volvo, за да се запознаем искрено и лично с флагмана EX90. Но първо вечеряхме с боса на компанията. След това посетихме и завода в Торсланда, където работят около 15-16 000 човека. Задачата пред ЕХ90 е да изведе компанията в нова орбита. Моделът очакваме да пристигне у нас през март-април на 2024 г. Забави се доста, но феновете на марката ще останат силно впечатлени.

Стигаме и да Цвети Василева, приятелката на Ваньо Алексиев. Същата дама е известна с това, че се вози в Монако с Bugatti Chiron Super Sport. За любимия й се говори, че притежава Lamborghini Sian FKP 37. Сега г-га Василева, явно недоволна от качествата на Chiron SS като ежедневен автомобил, се похвали с Lamborghini Urus Performante със „скромните” 666 к.с. Даже и като влогър вече се изживява.

Тази, както и новината за тънещите в огромни печалби автомобилни фирми, предизвикаха най-голям интерес във „Фейса” през изминалата седмица. Фелипе Муноз направи анализ, според който миналата година установените европейски играчи са спечелили почти 80 млрд. евро! Компаниите от ЕС имат среден марж на печалбата от 9,8%! Не е зле като за тежка криза, която не спря да излиза от устата на всички автомобилни шефове през последните три години.

Единствената премиера на нов автомобил през изминалата седмица бе представеният фейслифт на Peugeot 2008. Моделът е сериозно променен, както по отношение на дизайна, така и по отношение на механиката, като специално внимание е отделено на електрическата версия, която е с по-голяма батерия, по-голям пробег и по-мощен мотор.

Стив Возняк, съосновател на Apple, даде Tesla пример как AI иска да те убие във всеки удобен момент. В интервю пред CNN той заяви, че Tesla дава основи за проучване „как нещата с AI се объркаха.

Това едва ли ще впечатли много вярната армия последователи на марката и Свети Илон, още повече, че стана ясно, че Tesla е започнала да прави базовия Model Y със задно задвижване и структурна батерия в Грюнхайде, Германия. Тя е направена от клетки на BYD, докато базовата Model Y от завода в Шанхай разчита на LFP клетки от CATL.

обзор на седмицата