Г ерманското издание Teslamag твърди, позовавайки се на „надеждни източници”, че компанията е стартирала производството на базовия Model Y със задно задвижване и структурна батерия в Грюнхайде, Германия. Тя е направена от клетки на BYD, докато базовата Model Y от завода в Шанхай разчита на LFP клетки от CATL.
Макар да няма точна информация, вероятно става въпрос за Blade Battery. Тя също използва LFP клетки, но самите те са по-големи и по-дълги. Тези призматични клетки се монтират директно в батерията, перпендикулярно на посоката на пътуване.
BYD вече прилага решенията cell-to-pack в Blade Battery (в Dolphin) или cell-to-chassis (в Seal), при което корпусът на батерията играе роля на долна част на пода на интериора.
Няма информация за батерията, но Teslamag се позовава на подадената документация от Tesla за типово одобрение от ЕС от август 2022 г. В онзи момент компанията регистрира Model Y със „структурна” LFP батерия от BYD – с 55 kWh и 440 км пробег (WLTP). Китайската Model Y с батерия от CATL е с капацитет 60 kWh и 455 км (WLTP).
Гигапреси произвеждат едноелементната предна рама. Има три такива гигапреси за задната рама и само една за предната рама. Изданието