Л ансиран в края на 2019 г., 2008 пожъна огромен успех със своите почти 700 000 продажби, които нареждат модела постоянно на подиума в европейския сегмент В, дори го оглави през 2021 г.
Не малка част от този успех се дължи и на Е-2008, изцяло електрическата версия на модела, която от 2019 г. до днес е реализирана в тираж от над 75 000 бройки. На него се падат 17,4% от продажбите 2008 през 2022 г., затова логично Peugeot насочва специално внимание именно към него.
През миналата година 2008 изпадна от Топ 10 на най-продаваните модели на континента, затова и логичното се случи: това е фейслифтът на модела, който въвежда редица промени в дизайна, но и задвижването.
Започваме с е-2008, който вече разчита на по-голяма батерия с капацитет 54 kWh, която за пръв път бе вградена в e-308. Тази година ще намери място и в e-208. Добавянето на 4 kWh (но и някои други технически решения) води до увеличаване на пробега на e-2008 от 344 к.с. на 406 км.
Подобренията по е-2008 не спират с по-голямата батерия. Тя захранва нов електромотор със 156 к.с. (+20 к.с.), които трябва да скъсят ускорението до 100 км/ч от досегашните 8,5 секунди. Моделът обаче продължава да се зарежда с максимум 100 kW, като батерията му се зарежда до 80% за 30 минути. За зареждане у дома, Peugeot продължава да предлага опционално 11 kW бордово зарядно, които намират стандартното 7,4 kWh зарядно за прекалено бавно (7 часа и половина зареждане в домашен контакт с него).
Другата технологична новост в областта на задвижването е появата на 48-волтовия 1,2-литров мек хибрид. Той се състои от ново поколение ДВГ със 136 к.с., работещ съвместно с нова 6-степенна електрифицирана трансмисия с двоен съединител. За този двигател Peugeot твърди, че в над 50% от времето работи като електромобил, намалявайки разхода на гориво с 15%.
Конвенционалното задвижване е поверено на 3-цилиндровия 1,2-литров мотор във версии със 100 (само с ръчна трансмисия) и 130 к.с. (8АТ и 6МТ). Интересното е, че има дори и дизелов BlueHDi със 130 к.с. (1,5 литра, 4 цилиндъра) с 8АТ.
Стигаме и до промените в дизайна, които веднага се набиват на очи. Радиаторната решетка е по-голяма, въздухозаборника в бронята под нея също е доста по-голям. Нови са и трите LED-нокътя на дневните светлини, монтирани под фаровете с видоизменена форма и три LED блока. Визуална връзка между променените светлини в стоповете, разположени точно под задното стъкло, е надписът PEUGEOT под стъклено покритие.
Шест са цветовете в палитрата (нов Okenite White), GT-версиите стандартно се предлагат с контрастен покрив. Джантите са 16, 17 и 18-инчови.
Промените в интериора се забелязват по-трудно, но има нови тъкани и 10-инчово i-Cockpit приборно табло с графични промени, а моделите GT предлагат 3D дисплей. Сензорният дисплей на централната конзола вече е 10-инчов (преди 7) за всички версии. За GT се предлага амбиентно осветление с 8 цвята.