Tesla отново може да шокира всички конкуренти, този път с терапреси

Гигапресите позволиха на американците за водят ценова война срещу всички, какво ли ще им позволят терапресите, чрез които разходите на електромобилите ще паднат още повече

Пламен Георгиев,
Tesla Berlin Model Y

Getty images

Н адграждайки над успеха на гигапресите, които Tesla използва за производството на Model Y, американците може да отидат още по-далеч, като направят шасито на Model 2 от един-единствен детайл, спестявайки допълнителни разходи в производството. За да се случи това, трябва да бъдат превъзмогнати някои трудности.

Правейки Model Y от по-малко, но по-големи части, Tesla успя да направи бестселъра си много по-евтин, подобрявайки маржовете на печалбата и постигайки ценово предимство, с което т. нар. наследствени производители не могат да се конкурират.

Това явно не е достатъчно за Илон Мъск и екипът му инженери, които искат да изведат този процес една идея по-напред: да направят шасито на бъдещия Model 2 (който е обещан като електромобил за под $25 000) от една голяма част, казват пет анонимни източника на Reuters. Това вероятно ще става чрез машини, които са още по-големи от гигапресите, които се използват за производство в момента на Model Y. Вече се появиха и предположения, че тези нови машини може да се наричат терапреси.

Докато сегашните преси оформят големи секции от Model Y със сила на натиск между 6000 и 9000 тона, новите преси може да стигнат до 16 000 това натиск, за да оформят още по-големи части. Говори се, че това ще е цялото шаси на Model 2. Защо това би било толкова важно ли? Защото шасито на конвенционален автомобил е направено от около 400 части.

За момента няма официално решение от Tesla за поемане в тази посока, защото подобен процес (шаси от един елемент) е изключително предизвикателна задача, особено за отстраняване на всички неточности и дефекти, които ще се появят в процеса.

Но източниците на Tesla твърдят, че Tesla е намерила решение на някои от проблемите. Вместо да тества целите преси, доставчиците й са намерили начин да ползват пясъчни отливки, които струват много по-малко. След като всички по веригата останат доволни от качеството, производителят ще може да закупи метална преса и ще може да започне производство.

Tesla може да продължи да използва пясък, след като започне производството, макар и не по същия начин. Една от другите причини, поради които повечето автомобилни производители използват множество преси и стотици части, за да направят долната част на автомобила, е, че някои секции са кухи. Това не само ги прави по-леки, но също така се използва, за да се направи автомобилът по-безопасен.

Използвайки пясък във формите, Tesla работи по големи преси, които да могат да правят шасито с кухи секции. И тук има трудности. От една страна, сплавите, които обикновено се използват в производството на автомобили, не се охлаждат правилно, когато имат голям блок пясък в тях, променяйки топлинните свойства на формата.

Американците отново се обръщат към своите доставчици, за да измислят нови „рецепти”, които могат да се охлаждат с 3D-отпечатан пясък в тях. Въпреки това, все още не може да бъде намерен начин из използване на тази техника със терапреса с 16 000 тона притискаща сила, затова трябва да се използва процес, който отнема повече време.

Решение дали да се тръгне по този иновативен път на производство не е взет, тепърва предстои да проследим процеса.

Източник на статията: carscoops.com

гигапреситерапреси гигапреси Tesla