Н адграждайки над успеха на гигапресите, които Tesla използва за производството на Model Y, американците може да отидат още по-далеч, като направят шасито на Model 2 от един-единствен детайл, спестявайки допълнителни разходи в производството. За да се случи това, трябва да бъдат превъзмогнати някои трудности.
Правейки Model Y от по-малко, но по-големи части, Tesla успя да направи бестселъра си много по-евтин, подобрявайки маржовете на печалбата и постигайки ценово предимство, с което т. нар. наследствени производители не могат да се конкурират.
Това явно не е достатъчно за Илон Мъск и екипът му инженери, които искат да изведат този процес една идея по-напред: да направят шасито на бъдещия Model 2 (който е обещан като електромобил за под $25 000) от една голяма част, казват пет анонимни източника на Reuters. Това вероятно ще става чрез машини, които са още по-големи от гигапресите, които се използват за производство в момента на Model Y. Вече се появиха и предположения, че тези нови машини може да се наричат терапреси.
Докато сегашните преси оформят големи секции от Model Y със сила на натиск между 6000 и 9000 тона, новите преси може да стигнат до 16 000 това натиск, за да оформят още по-големи части. Говори се, че това ще е цялото шаси на Model 2. Защо това би било толкова важно ли? Защото шасито на конвенционален автомобил е направено от около 400 части.
За момента няма официално решение от Tesla за поемане в тази посока, защото подобен процес (шаси от един елемент) е изключително предизвикателна задача, особено за отстраняване на всички неточности и дефекти, които ще се появят в процеса.
Но източниците на Tesla твърдят, че Tesla е намерила решение на някои от проблемите. Вместо да тества целите преси, доставчиците й са намерили начин да ползват пясъчни отливки, които струват много по-малко. След като всички по веригата останат доволни от качеството, производителят ще може да закупи метална преса и ще може да започне производство.
Tesla може да продължи да използва пясък, след като започне производството, макар и не по същия начин. Една от другите причини, поради които повечето автомобилни производители използват множество преси и стотици части, за да направят долната част на автомобила, е, че някои секции са кухи. Това не само ги прави по-леки, но също така се използва, за да се направи автомобилът по-безопасен.
Използвайки пясък във формите, Tesla работи по големи преси, които да могат да правят шасито с кухи секции. И тук има трудности. От една страна, сплавите, които обикновено се използват в производството на автомобили, не се охлаждат правилно, когато имат голям блок пясък в тях, променяйки топлинните свойства на формата.
Американците отново се обръщат към своите доставчици, за да измислят нови „рецепти”, които могат да се охлаждат с 3D-отпечатан пясък в тях. Въпреки това, все още не може да бъде намерен начин из използване на тази техника със терапреса с 16 000 тона притискаща сила, затова трябва да се използва процес, който отнема повече време.
Решение дали да се тръгне по този иновативен път на производство не е взет, тепърва предстои да проследим процеса.