З апочваме с най-важното, а при М-автомобилите то винаги е било задвижването. В бъдеще редовият шестцилиндров M TwinPower Turbo двигател ще се предлага с три нива на мощността. Все така уникална в сегмента е комбинацията между варианта с мощност 480 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия при новото BMW M4 Купе. Като добавим в уравнението и думата Competition, това значи, че мощността става 510 к.с. върху задната ос. Трансмисията обаче вече е 8-степенна М Steptronic с Drivelogic. Накрая, за вариантите Купе и Кабриолет, в уравнението влиза и задвижването на четирите колела M xDrive, за да стигнем до 530 к.с. отново с М Steptronic с Drivelogic, като тук вече мощността е с 20 к.с. по-висока от преди. Въртящият момент в последните два случая е 650 Нм. Топ ускорението до 100 км/ч е за 3,5 секунди именно с xDrive и 530 к.с. за купето, кабриолетът е по-бавен с 0,2 сек.
Трябва да отбележим, че M xDrive разполага и с режим 4WD Sport, при който към задните колела се подава по-голяма част от мощността. При деактивиран DSC на разположение и режимът 2WD, при който мощността отива само към задните колела.
Други компоненти на окачването са кормилното управление M Servotronic и интегрираната спирачна система, която се монтира както със серийната M Compound спирачна система, така и с опционалната M Carbon керамична спирачна система.
Внимание заслужава и Динамичният контрол на стабилността (DSC), който освен M Dynamic Mode включва и регулируем на десет степени контрол на сцеплението. Функцията M Traction Control, която е опционална за новото BMW M4 Coupe и е серийна за всички Competition модели, позволява на водача постепенно да намалява контролните намеси, за да се доближи внимателно до границите на физичните закони при шофиране, когато например шофира на състезателната писта.
Новостите по екстериора не са толкова много. Радиаторната решетка си остава болна тема за най-запалените фенове на марката. Но дизайнерите са оптимизирали формата на фаровете. Късите и дългите светлини вече се генерират от общ LED модул. По два вертикални и леко стреловидни LED елемента поемат функциите на габаритни и дневни светлини, както и на мигачи.
Като опция се предлагат Адаптивни LED фарове с незаслепяващи Matrix дълги светлини. Те се разпознават по сините си елементи и имат функция за градски светлини и светлини при завиване. Адаптивните LED фарове са комбинирани с визуално и технологично впечатляващ дизайн на LED задните светлини. За всички нови модели от серията BMW M4 се предлагат задни светлини с лазерна технология.
Покривът от карбонов композит (CFRP) е част от серийното оборудване на всички варианти на модела на BMW M4 Купе. Широко изпъкналите странични прагове в черен гланц и елементите в предната и задната брони излъчват ясни сигнали за потенциала на всяка от модификациите.
В интериора ситуацията е ясна: BMW Curved Display и нова BMW Operating System 8.5, карбон, кога, Алкантара, червен маркер на волана и две червени планки, спортни седалки (стандартно) и карбонови „корита” (опция), това кара всеки фен на спортните модели да потръпва.
За да е още по-силно спортното усещане, M GmbH предлага и карбоновите пакети M Race Track Paket и BMW M Performance Parts. Крайният резултат е, че теглото на автомобила се понижава с до 25 кг, да не говорим, че изглежда по-злобно.
Покривът на кабриолета се вдига или спуска за 18 секунди
От компанията не публикуваха цените на М купето и кабриолета, макар да оповестиха цените на стандартните версии. Те започват от 99 900 лв. с ДДС за изпълнението 420i Coupe, но ми се ще да видя поне един такъв, който ще си купи такава модификация. Най-скъпите „четворки” (без М пред тях) са версиите BMW M 440 d xDrive Купе и BMW M 440 d xDrive Кабриолет, като разликата в цените между тях е цели 14 000 лв. Купето започва от 143 950 лв., а кабриолетът е 157 780 лв. с ДДС.
Спокойно може да предположим, че стартовата цена на М Купе ще е около 180 хиляди.