Кои части могат да изкарат година над графика за смяна

Консумативите трябва да се сменят стриктно по плана за обслужване, но кои са тези, които могат да изкарат повече от предвидения им срок на служба

въздушен филтър двигател

iStock

П лановото сервизиране на автомобила винаги е свързано с разходи за смяна на консумативи или части. Но има случаи, при които или водачът е решил да поизчака, или му се налага да изчака заради срокове на доставки. Така възниква въпросът: колко дълго може да се отлага смяната на части, които са достигнали края на експлоатационния си живот?

Въздушен филтър

Срокът на експлоатация на въздушния филтър до голяма степен зависи от чистотата на въздуха в града, където се използва колата. В някои случаи е наистина необходимо филтърът да се сменя често, особено в замърсените градове. Но в райони с относително по-ниско запрашаване въздушният филтър може да издържи много по-дълго.

Какъв е ресурсът му може да се определи само чрез визуална проверка. За да направите това, трябва да извадите филтъра и внимателно да го проверите.

По правило в корпуса има много мръсотия и прах, които трябва да бъдат отстранени с прахосмукачка. След това филтърът може да бъде изваден и изтупан. Трябва да се действа внимателно, за да не се повреди пчелните му пити.

След почистване филтърът може да работи още няколко месеца. Но това не значи, че трябва да се отлага смяната му. Фините прахови частици, останали във филтърните клетки, силно ограничават въздушния поток и двигателят не може да получи необходимото количество въздух, за да работи при високи обороти.

Същата ситуация важи и с филтъра в купето, който пречиства въздуха, влизащ в интериора. Обикновено се намира под жабката в арматурното табло. Трябва да се извади и изтръска.

Ремък и лагери

Ангренажният ремък е основна част на двигателя. Издръжливостта му зависи от състоянието на много технически системи, включително лагери, обтегачи и вала.

Ако по време на работа се чува дрънчене или скърцане, причината може да е в счупени лагери. Колкото по-силен е шумът, толкова по-опасна е ситуацията. Един от лагерите може да зацепи, тогава скъсването на ремъка е неизбежно.

В резултат на това ще последват повреди по клапаните и втулките. В редки случаи може да се стигне по повреда на мотовилката, а това да навреди и на цилиндъра. Затова е важно да се следи ангренажният ремък. Обикновено той издържа докъм 90 000 км. При модели на VAG, Volkswagen и Skoda по-специално, ремъкът може да издържи до 120 000 км и повече.

Ако не може да бъде сменен в съответствие с графика за сервизно обслужване, трябва да направите щателна проверка на ремъка. Ако шофьорът е бил внимателен, без да е издевателстват върху двигателя с резки ускорения, зъбците на ремъка не са износени и няма напуквания по повърхността му. Това значи, че може да изкара още година, вероятно. В такъв случай избягвайте да форсирате двигателя прекомерно.

Свещи

Средният експлоатационен живот на запалителните свещи е 30 000 км. Добрите свещи обаче могат да издържат два пъти по-дълго.

Междувременно няма смисъл да отлагате подмяната. Увеличаването на искровото разстояние води до повишаване на пробивното напрежение. Това претоварва изолацията на вторичната намотка на бобината и може да доведе до повреда.

В резултат на това запалителната свещ спира да работи и цилиндърът започва да прекъсва, което води до вибрации на двигателя. Не можете да шофирате по този начин дълго време заради риск от повреда на катализатора.

Източник на статията: avto.mail.ru

полезно съвети моторен отсек двигателе отсек резервни части