Идея: най-замърсяващите коли да финансират субсидиите за електромобили

Хората не си дават сметка колко бързо ще стигнем до момента, в който на пазара ще преобладават е-колите, твърди британски шеф на Stellantis

,
Opel Astra

, Sofia France Auto

Новата Opel Astra се предлага и като хибрид, а от догодина ще има напълно електрическа версия.

К олите, които замърсяват най-много атмосферата с вредни емисии, да бъдат облагани с високи данъци, а те от своя страна да се използват за субсидии за електромобили.

Такава идея лансира Джеймс Тейлър, шеф на Stellantis за Великобритания, персонално отговорен за няколко марки, като се почне от Vauxhall и се мине през Alfa Romeo.

Той предлага практически цяла данъчна система в сектора в интервю за Autocar. Според него тя би подпомогнала правителствата, някои от които вече започнаха да намаляват стимулите или да ги премахват.

Наскоро концернът, който обединява 14 бранда от Европа и Северна Америка, обяви стратегия, по силата на която от 2026 г. трябва да намали СO2 емисиите в гамата си наполовина, а от 2030-а всичките му нови модели да са въглеродно неутрални.

Тейлър е на мнение, че Stellantis върви по график по пътя на електрификацията, като според него дори колите й с двигатели с вътрешно горене били по-малко замърсяващи, отколкото тези на конкуренцията.

Нещо повече, босът вярва, че сега пазарът се движи от търсенето - хората сами искат електромобили, а не толкова, че са насърчавани да ги купуват с помощта на външни фактори.

Бързо ще стигнем до повратната точка, когато по-голямата част от пазара ще е с електрически коли. Защото хората ще мислят първо за EV и след това за двигател с вътрешно горене. Ние вървим по този път и мисля, че ще стигнем до тази точка може би малко по-бързо, отколкото хората очакват.”

Според Тейлър електромобилите винаги ще имат предимство, защото той не може да си представи, че някога данъчната система ще се обърна наобратно - от електромобили към ДВГ.

Това не означава, че не иска правителствата да ускорят процеса, като по този начин го и гарантират. Британецът говори за цикличност по отношение на данъчното облагане на новите коли, посочва 4 години като най-добрият възможен срок.

Шефът в Stellantis определя като грешка решението на британското правителство да премахне субсидиите за е-коли на стойност под 32 000 паунда. Това стана от юни и по думите на Тейлър е повлияло отрицателно на пазара, тъй като е направило въпросните модели минимум с 1500 паунда по-скъпи.

Autocar.co.uk

Джеймс Тейлър Opel данъчни облекчения субсидии за електромобили Stellantis