И Швеция затяга мерките срещу старите дизели

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Ц ентристко-лявата коалиция между Социалдемократи и Зелени овласти местните градски управи да налагат забрана за движение на стари автомобили с ДВГ.

От началото на 2020 г. градовете и общините ще имат правото да създават зони, в които да ограничават движението на автомобили с ДВГ. Дизеловите автомобили, отговарящи на стандартите Евро 5 и Евро 6, ще могат да се движат в тези зони. От 1 юли 2022 г. в тях обаче ще могат да влизат само коли с Евро 6. В еко зоните ще могат да влизат и бензинови автомобили, отговарящи на стандарта Евро 5.

Стандартите Евро 5 и Евро 6 влязоха в сила от 1 септември 2009 г. и 1 септември 2014 г., което значи, че забраната ще засегне по-старите автомобили. На пръв поглед това не изглежда като особено тежко решение, тъй като се предполага, че в страната (и Западна Европа като цяло) автопаркът е по-млад.

Но според местното издание ТТ, забраните, които се очаква да бъдат наложени, ще засегнат около 1,3 млн. дизелови автомобила, като само в Стокхолм те са около 50 000 автомобила.

Местните управи ще имат възможността да създават зони с още по-стриктни изисквания, в които да могат да влизат само „зелени” автомобили: електромобили, автомобили на горивни клетки или такива, задвижвани от природен газ.

Управляващите партии в Малмьо са против подобни ограничения, а в Гьотеборг дори представители от една и съща партия са на различно мнение.

Мненията в Стокхолм също са разделени, като въпросните екологични зони е вероятно да засегнат определени улици, а не целия център.

Решението да се овластят местните управи за налагане на подобни забрани копира това в Германия, където миналият месец Върховният съд даде прави на кметствата в градовете да забраняват дизеловите автомобили. Разликата се крие в това, че качеството на въздуха в Швеция и Германия е коренно различно, затова и в Скандинавската държава не са единодушни за ефективността на подобни мерки.

Около 350 000 „Фолксваген”-а гният в САЩ

За 20 дни Rimac C_Two бе разпродаден на цена от $2,7 млн.

Любов от пръв поглед с Volkswagen? Възможно е. Казва се Arteon (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

Швециярт дизел ДВГ германски съд дизелови двигатели забрана за дизели