Ф едералният административен съд в Лайпциг отсъди във вторник, че градовете може да въвеждат забрани за движението на дизелови автомобили.
Присъдата не определя дали, как и къде да се прилага това правило, а отсъжда, че германските провинции, градове и общности имат правото да въвеждат забрана за движение на дизелови автомобили, без да се нуждаят от федерално разрешение за това.
Environmental Action Germany (DUH), организацията, която първа постави въпроса за разглеждане, оцени високо решението на съда, наричайки го „голям ден за чистия въздух в Германия”.
Решението от вторник касае две други присъди на съдилищата в Щутгарт и Дюселдорф, столици на провинциите Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вастфалия, където замърсяването на въздуха превишава сериозно допустимите норми. Първоначално DUH заведе искове срещу двата града, заявявайки, че градовете не правят достатъчно за намаляване на вредните емисии.
Съдът в Щутгарт заяви, че забраната за движение на дизелови автомобили е „най-ефективният” начин за подобряване качеството на въздуха, докато съдът в Дюселдорф отсъди, че забраните трябва да са „сериозни”.
Германското правителство се надява да избегне подобни забрани, заявявайки, че е възможно да се намали замърсяването на въздуха, без да се въвеждат забрани за дизеловите автомобили.
Канцлерът Ангела Меркел отбеляза, че забраните, ако такива бъдат въведени от германските градове, няма да засегнат всички водачи в Германия, но властта ще обсъжда с градските власти как да се процедира по въпроса.
Електрическият Hyundai Kona ще минава до 470 км
Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)