Голям не значи сигурен: Пикапите записват лоши резултати на краш тестовете

Нови данни показват, че и трите най-популярни модела не се справят добре

Мартин Дешев,
Ford F150 Raptor R

, Ford

Ford F-150 Raptor R

Е дна от причините големите SUV-ове и пикапи да са толкова популярни е, че мнозина смятат, че те са по-безопасни при катастрофа. Все пак два тона и много метал, са по-сигурни от по-малък и компактен автомобил, нали?

Оказва се, че това може и да не е точно така, според тестове на американския Застрахователен институт по магистрална безопасност (IIHS). Това е еквивалента на EuroNCAP в САЩ, който тества сигурността на автомобилите при катастрофи и инциденти. Новата порция тестове е била насочена към пикапите и резултатите не са много добри, отбелязва The Drive.

Тестовете са с нови критерии, като те са завишени и затрудняват много категории автомобили. Една от големите промени е добавянето на още един „пътник“ на задната седалка зад шофьора. Чучелото е с размерите на 12-годишно дете. Тествани са трите най-популярни американски пикапа и Toyota Tundra – най-популярният модел от чуждестранните компании.

И четирите модела са се провалили на теста с „детето“ и не са успели да го запазят в подходяща позиция при катастрофата. Има риск за удар в предната седалка или други наранявания в областта на гърдите, главата и врата при F-150 и Ram 1500, казват от IIHS.

При Silverado рискът от нараняване при гърдите е по-малък, но все така над допустимото. В Tundra има добри резултати за главата и врата, но риск при гърдите заради позицията на предпазния колан. Това е при челен удар.

При страничен удар пикапите се справят по-добре и три от моделите преминават теста с отличие. Единствено Silverado изостава и получава рейтинг „приемлив“.

„Както при повечето други класове, големите пикапи не се представят добре в новите тестове за почти директен удар спрямо страничните, което вече е изискване за получаване на топ резултат“, казва президентът на IIHS Дейвид Харки.

Тестът за челен удар е при удар в 40% от предницата – най-честият вид челни удари в реални ситуации и също така този с най-висок дял загинали. IIHS казва, че безопасността за предните седалки е много напреднала при всички коли и повечето модерни автомобили се справят добре в този тест.

Сега вниманието на тестовите организации се насочва към задните седалки. Там ситуацията е по-различна дори и при големите автомобили.

В крайна сметка трите американски пикапа получават оценка „лош“ за този тест, а Tundra е една стъпка над тях. IIHS казва, че това е сфера, в която трябва да се обърне внимание от производителите.

краш тестове пикап автомобили коли