А втомобилните производители не разчитат само на Euro NCAP, ADAC и други организации да провеждат краш тестове. Някои от тях провеждат собствени такива, за да подобрят сигурността на колите си. Сред тях е и Mercedes, като изпълнителният директор Ола Калениус казва в интервю за Autocar, че никой друг не прави толкова краш тестове, колкото германският бранд.
При това компанията купува коли на конкуренти и също ги подлага на такива тестове. Mercedes взима събраната информация и я прилага, за да подобри сигурността на собствените си автомобили. Калениус казва, че един от резултатите е, че според него трудно ще бъде намерен автомобил, който е по-сигурен от Concept CLA.
„Никоя компанията няма по-дълга и задълбочена история в безопасността като Мерцедес. Може да отидете при застраховател или рейтингова агенция и да си вземете звезди. Винаги казваме, че само една звезда е достатъчна – тази на Mercedes. Правим цяла гама от тестове, които никой друг не прави. Катастрофираме нашите автомобили, колите на конкурентите и знаем какво работи и какво не“, казва още Калениус.
Mercedes инвестира двуцифрени милиардни суми, за да гарантира бъдещето на автомобилите си, допълва още той. Това включва не само сигурността, но и електрифицирането на гамата, подготовка за конкуренцията на китайските автомобили и т.н. Калениус споделя, че не се притеснява от новите марки, които навлизат в Европа.
По отношение на бъдещето на компанията, Mercedes предвижда да стане напълно електрическа през 2030 г., но само на места, където „пазарните условия позволяват това“. Според Калениус традиционните двигатели ще са нужни и през следващото десетилетие.