Г ерманската организация Dekra проведе краш-тест на 18-годишен Hyundai Getz с пробег от 270 000 км. Експертите са искали да проверят надеждността на автомобила, както и да оценят работата на системите за безопасност.
Изпитанието е включвало челен удар в неподвижно препятствие със скорост 50 км/ч: резултатът се оказва съвсем не лош.
След удара, обтегачите на предпазните колани сработват за 17 милисекунди, а след още две се раздуват и предните въздушни възглавници. Всички системи за безопасност сработват за само 37,9 милисекунди. За сравнение човек премигва за „цели” 100 милисекунди.
Специалистите на Dekra са останали много доволни от качеството на сглобка на корейския модел. След удара в неподвижното препятствие, каросерията на Getz се деформира (няма и как да е другояче), но без проблеми вратите се отварят, а възелът с педалите и предните подпори остават цели.
Експертите изтъкват, че трябва да се вземе предвид факта, че теглото на съвременните автомобили превишава съществено това на бюджетните коли, които са лансирани на пазара преди почти 20 години. Затова сравнението между тях е много сложно.
Експертите в областта на пътната безопасност редовно правят подобни тестове на стари и нови автомобили. Така например миналата година швейцарският Център за динамични изпитания сравни надеждността на полицейско комби BMW 525 и Firat Uno от 1983 г. Целта на този опит бе да се покаже изменението на системите за безопасност през годините. Полицейското комби бе оставено неподвижно, а за таран се използва въпросното Uno, което удря бавареца с 90 км/ч в задната част. Резултатът е, че BMW-то остава почти непокътнато (чупи му се задното стъкло), а Fiat Uno става на хармоника.
Това са три от най-красивите BMW-та
Toyota държи на своето: няма да залага само на електрически автомобили