В края на миналата седмица босовете на VW признаха, че Tesla и най-големият им врага на полето на автомобилната електрификация. Също в края на миналата седмица се разбра, че в края на 2019 г. в Германия започва строежът на аналог на Gigafactory. Зад немския аналог на „Гигазавода” на Tesla застава Terra E Holding GmbH.
Следващият месец холдингът трябва да избере един измежду пет немски града (в краен случай съседна държава), където да бъде построен завод за производството литиево-йонни батерии с капацитет 34 гигават часа.
Начело на Terra E стои Холгер Гритзка, който преди ръководи ThyssenKrupp AG. Том мениджърът е обединил консорциум от 17 германски компании, които ще започнат строителството през четвъртото тримесечие на 2019 г. Пълният си капацитет гигазаводът трябва да достигне през 2028 г.
Тази новина е последното потвърждение, че германската индустрия, четвъртата най-голяма икономика в света, се подготвя за новия етап в революцията в автомобилната индустрия, но не само).
До 2021 г. световният капацитет за производство на литиево-йонни батерии ще се удвои около от два и половина пъти, достигайки 278 гигаватчаса спрямо 103 гигавата през второто тримесечие на тази година, твърди Bloomberg New Energy Finance. В момента пазарът се контролира от южнокорейските LG Ltd. и Samsung SDI Co.. Tesla ще се превърне в световен №2 производител на батерии, след като нейната Gigafactory (инвестиция на стойност $5 млрд.) заработи на пълна мощност и започне да произвежда батерии с капацитет 35 гигаватчаса.
През май канцлерът Ангела Меркел положи първата копка в новия завод на Daimler AG за производство на литиево-йонни батерии. Този проект на е на стойност 500 млн. евро.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Mazda разработва бензинов двигател, работещ като дизелов
Chevrolet Bolt е с по-голям пробег от Tesla Model S в реални условия
Golf 7S като iPhone 7S: минимални промени за максимален ефект (тест драйв)