Mazda разработва бензинов двигател, работещ като дизелов

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Mazda често прави нещата различно от повечето си конкуренти. Достатъчно е да си спомним за ванкеловия двигател, на който държаха десетилетия. Сега продължават да представят дизелови двигатели в САЩ, макар там реномето на този тип задвижване да бе сериозно накърнено, а и никога не е било на почит. Затова не е изненада, че Mazda не се хвърля с главата напред в електрификация на гамата си, както това се случа в голяма част от другите производители. Отделен е въпросът, че заедно с Toyota обявиха инвестиция от $1,6 млрд. в съвместен завод за производство на електромобили.

„Неизбежната смърт на двигателя с вътрешно горене е преувеличено твърдение”, твърди Роберт Дейвис, старши вицепрезидент на Mazda в Северна Америка.

Mazda работи по EV и PHEV технология, но Дейвис твърди, че иновациите в двигателя с вътрешно горене също е на дневен ред.

Mazda ще представи бензинов двигател от поколение Skyactiv 2, което вероятно може да стане още през септември по време на автосалона във Франкфурт. Тази технология компресира сместа от бензин и въздух в цилиндъра, докато се възпламени, вместо да се използва свещ. Твърди се, че тази технология ще доведе до намаляване на разхода на гориво с над 30% спрямо конкурентен мотор от Skyactiv 1. Нещо повече, от доста време вече се говори, че Mazda ще представи модел с роторен двигател по повод 50-ата годишнина от първия път, в който компания използва ванкелов двигател. Това може да се случи в спортно купе, което да видим на автосалона в Токио.

Двигателят HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) ще предлага работа на бензинов двигател, наподобяваща такава на дизелов. Според изданието Motoring обаче, Mazda ще продължи да използва свещи за възпламеняване на горивото при ниски обороти, но при „развъртане” на по-високи обороти ще се превключва на технологията HCCI, т.е. горивото ще се възпламенява в цилиндъра.

Следващото поколение Mazda3 вероятно ще бъде първият сериен модел, оборудван с технологията. Още през 2007 г. General Motors създаде експериментална версия на такъв двигател, който понижаваше разхода с около 15%.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Chevrolet Bolt е с по-голям пробег от Tesla Model S в реални условия

Golf 7S като iPhone 7S: минимални промени за максимален ефект (тест драйв)

Големите играчи в Германия постигнаха споразумение за спасение на дизела

Източник на статията: Vesti.bg

HCCI бензинов двигател ДВГ Маздар Mazda