И зминалата седмица определено премина под знака на BMW. Баварците лансираха обновения Z4, обогатиха моделната гама на Серия 7, но кулминацията определено бе представянето на XM: първият електрифициран М и първият изцяло М от 45 години насам. Но за разлика от М1 от 1978 г., сега M GmbH сътвориха огромен всъдеход, в основата на който е системата M Hybrid. Тя развива системна мощност от 653 к.с.
Другият основен акцент, който предизвика изключително много коментари, е концепцията Citroen Oli - нещо като всъдеход, нещо като пикап, нещо като семеен автомобил или градски. Едно е сигурно - той е тотално радикален, смел и авангарден. За сега ще остане “подвижна лаборатория”, с която брандът ще изследва възможности.
Тежи едва 1000 кг, има пробег от 400 км на ток, а консумацията на енергия е изключителните 10 кВч на 100 км средно, благодарение на 40-киловатова батерия.
Може и да е странно, но като конкурент на BMW XM идва руският Aurus Komendant! Продажбите на новия модел ще започнат през първото тримесечие на 2023 г., но началната цена вече е известна. Komendant ще стартира от минимум 33 млн. рубли, което се равнява на 1,155 млн. лева! Във Великобритания цената на еталона Rolls-Royce Cullinan стартира от 276 000 лири (613 000 лв.).
[article]5216[/article]
Lamborghini обнови най-продавания си модел, като добави едно S след Urus. Резултатът е, че спортният SUV разчита на дяволското число 666 под формата на конски сили, изпомпани от 4-литровия V8. Те са достатъчни да ускорят модела до 100 км/ч за 3,5 секунди.
Но тъй като тези екзотики за по силите на малцина, да обърнем внимание на вторичния пазар, където най-реномираното британско издание за употребявани автомобили публикува много подробен доклад за най-надеждните и най-чупливите автомобили на Острова. What Car? стига до извода, че Lexus и Toyota са най-надеждните марки, Jeep и Land Rover – най-чупливите. Dacia е по-надеждна от Mercedes, а Tesla Model S e най-ненадеждният електрически автомобил. Но има още много интересни данни по класове.
От Франция дойде предложение, че субсидиите за електромобили в Европа трябва да следват политиката на Джо Байдън, а именно: класираш се, но автомобилът трябва да е произведен на континента. Звучи логично.
Polestar обяви датата на премиерата на третия си електромобил, като стана ясно, че той ще предлага до 517 к.с. Smart пък стартира продажбите на първия си изцяло електрически модел в Европа, като цената на модела започва от 40 000 евро. Концернът Stellantis първо съобщи, че обновеното Peugeot e-208 ще има пробег до 400 км, а след това представи хибридната Opel Astra GSi с 225 к.с.
В края на седмицата Toyota препотвърди стратегията си, че ще продължи да предлага всякакви видове задвижване, без да се концентрира единствено върху електрическите автомобили с батерия. Акио Тойода оприличи компанията с „универсален магазин за всякакви видове двигатели. Не е правилно универсалният магазин да казва: Това е продуктът, който трябва да купите.“