Smart направи реалната премиера на напълно електрическия си малък кросоувър #1, с който се поставя ново начало за марката.
На първо място, тя е съвместен проект на Mercedes-Benz и китайската Geely, а #1 (произнася се хаштаг 1) ще се прави в Поднебесната империя и ще се внася в Европа.
smart #1
Продажбите официално стартират в началото на следващата година. На Стария континент ще започнат първо в Германия, след това във Франция, Италия, Испания и Португалия, като следват и други страни като Норвегия.
Цените започват от 39 990 евро във Франция за базовия модел, наречен Pro, нарастват до 43 490 евро за изданието Premium и достигат 47 490 евро за варианта на Brabus. Има и модификация Launch - 1000 броя за по 44 790 евро парчето.
Цените обаче ще варират според страната и стимулите, казва smart.
И да, правилно прочетохте, има учистие на Brabus, при което имаме двойно предаване и два електромотора.
“Хаштаг 1” е първият представител на електрическата платформа SEA на Geely в Европа. От нея ще излязат и други модели, тъй като може да бъде адатпирана към почти всеки сегмент, казва Geely.
Този smart e с пробег до 440 км и капацитет на зареждане до 150 киловата.
Базовите модели със задно задвижване (версии Pro, Premium и Launch) имат един електрически мотор с мощност от 200 kW (268 к.с.), версията на Brabus добавя 115 kW от електродвигател, задвижващ предните колела. Така стават общо 422 “коня”.
И двете версии имат 66-киловатова батерия, която може да се зарежда от 10 до 80 процента за три часа на 22 кВ зарядна станция (Pro изданието е със 7,4 кВ).
Пробегът леко между стандартните и Brabus версията - от 400 до 440 км. Разходът е между 17 и 18 кВч на 100 км.
Smart ще продава “единицата” и бъдещите модели, използвайки модел с фиксирана цена директно към потребителя, въпреки че дилърите ще продължат да продават ForTwo, използвайки традиционен модел до края на жизнения цикъл на този модел - до 2024 г.
В стандартното оборудване влизат панорамен покрив, електрически отопляеми предни седалки с памет и електрически отопляеми огледала. Нататък в пакетите има всичко, което се предлага в класа, включително за безопасност и асистиране при управление.
Екранът на информационно-развлекателна система е 12-инчов, разработена от ECARX, която сега е самостоятелна компания. По-различен е от останалите на пазара.
Той има собствен интерфейс на ECARX, който включва вдъхновен от видеоигри аватар на лисица, отговарящ на гласови команди. Движи по екрана също така.
#1 e с дължина от 4270 мм. Това го нарежда в сегмента на малките кросоувъри, въпреки че според smart предлага вътрешно пространство като за средния клас. В тази връзка, еи предвид лукса, като пряк конкурент може да се разглежда DS 3 E-Tense. Във Франция той започва от 41 700 евро.
Като опоненти обаче се явяват също Peugeot e-2008 и Opel Mokka e.