Toyota няма да променя плановете си, бъдещето не е само на електромобилите

Едно е сигурно, компанията е последователна в своята политика и няма да залага „всичко или нищо” на е-колите

Пламен Георгиев,
Акио Тойода

Toyota

Акио Тойода

М акар вчера да писахме, че компанията ще лансира втори електромобил в Китай за под $30 000, от интервю на Акио Тойода става ясно, че японците твърдо устояват своята стратегия. Което, казано по друг начин, е препотвърждаване на вярването им, че продажбата само на електромобили в бъдеще не е правилният ход.

Макар много от конкурентите й вече да обвързаха своето бъдеще само с електрическа мобилност, шефът на Toyota остава верен на убеждението си, че е много по-умно да предлагаш на клиентите си широка палитра от възможности за задвижване, които включват електромобили, водородни модели, автомобили с ДВГ и хибриди, пише Bloomberg.

Говорейки пред дилъри на скорошно събитие в Лас Вегас, Акио Тойода заявява, че навлизането на електромобилите „ще отнеме повече, отколкото медиите искат да вярваме”, добавяйки, че стратегията на компанията не се е променила: тя ще продължи да предлага „възможно най-широката” палитра от опции за задвижване.

“Това е стратегията ни и се придържаме към нея.”

Toyota обеща, че ще инвестира $28 млрд. за въвеждането на 30 електромобила до 2030 г. Макар тази сума да е много по-малка от основните конкуренти, един от които е Ford с неговите $50 млрд. до 2026 г., да не говорим за Volkswagen, Тойода заявява, че компанията му инвестира в батерии и технологии за следващите две десетилетия.

Инвестициите ни може да изглеждат по-малки от на конкурентите ни, но когато погледнете на това, което прави Toyota през последните 20 години, общата сума може да не е непременно малка. Toyota е универсален магазин за всякакви видове двигатели. Не е правилно универсалният магазин да казва: „Това е продуктът, който трябва да купите.“

Отделно от това Тойода каза, че е скептичен, че автомобилният производител ще успее да изпълни мандата на Калифорния да забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г., като същевременно изисква голяма част от продажбите да бъдат електромобили до 2030 г.

„Трябва да разгледаме текущия ценови диапазон и наличността на инфраструктура и с какво темпо ще надгражда“, отбеляза той. „Реалистично погледнато, изглежда доста трудно за постигане.“

Акио Тойода Toyota