Е вропейският съюз трябва да обмисли прилагането на субсидии за електрически автомобили, произведени само в блока. Също както САЩ ограничиха подкрепата си до коли, направени в Северна Америка.
Такова предложение отправи френският министър на финансите Бруно льо Мер, цитиран от Bloomberg и Autonews.
Може би е време да оставим бонусите за електрически превозни средства, произведени на европейска територия, или за такива, които стриктно отговарят на новите екологични стандарти“, каза Льо Мер пред репортери по време на брифинг за бюджета за 2023 г.
Трябва да играем със същите правила, ако искаме да защитим нашите индустрии, нашите работни места и нашите технологии“, добави той.
Франция и Германия, където електрическата революция прави излишни хиляди работни места в области като производството на двигатели и трансмисии, опитват да се преориентират към развитие на местна индустрия за батерии.
Френското правителство предлага помощи от 6000 евро при закупуване на електромобили, струващи по-малко от 47 000 евро, с възможна добавка по програма за връщане на стари МПС с двигатели с вътрешно горене.
Електрическите автомобили представляват 12 процента от продажбите на нови във Франция през първите седем месеца на 2022 г.
Бонусът ще бъде намален на 5000 евро от следващата година, „но той остава значителен“, каза още Льо Мер.
САЩ са изправени пред критики заради нов закон, според който данъчни облекчения и стимули за електромобили (до 7500 долара) не се дават, ако силовите агрегати и батерията идват от Китай, Русия и други „чуждестранни субекти, предизвикващи загриженост“.
За да помогне на потребителите, администрацията на САЩ публикува списък с коли от 2022-2023 г., които отговарят на изискването на законопроекта за „окончателно сглобяване“ в Северна Америка.
Мисля, че е време да започнем да мислим за тази идея в Европа“, акцентира отново Льо Мер.