Citroen, Peugeot и Renault са гордостта на френската автомобилна индустрия. Но в страната на Chanel, Dior и Louis Vuitton, тези марки са по-скоро конфекция, която няма място на автомобилния моден подиум. С едно изключение: виждате го на снимките. Bugatti е съвсем друго нещо, затова и не го включваме в сметките.
DS 4 E-Tense
Дизайнерът Тиери Метроз е попаднал на място, за което всички негови колеги могат да мечтаят. Място, на което може да развихри въображението си, без инженери да надничат зад гърба му и да нанасят корекции. Причината за тази му свобода са гръцките и римски митове и легенди, според които богините винаги са облечени в прекрасни одежди.
STOP&GO: Full LED фаровете разчитат на технологии Matrix Beam и Dynamic Bending Light, предлагат 5 режима на осветяване и завъртащ се централен модул според ъгъла на волана.
А легендата на DS започва през есента на 1955 г., когато във френската столица дебютира моделът DS на Сitroen. Появата на този автомобил може да се сравни с дебелата червена линия, която е начертана между конфекцията и висшата мода, между нямото и модерното кино, между черно-бялата и цветната телевизия.
Новият френски модел предлага аеродинамика под формата на капка, завиващи фарове, хидропневматично окачване, сервоусилване, полуавтоматична трансмисия и предни спирачни дискове. Името му идва от думата déesse, от фр.: богиня.
STOP&GO: DS 4 E-Tense разчита на активно (опция) окачване Active Scan Suspension.
Такива революционни технологии в DS 4 няма, но Метроз се е постарал да направи един истински продукт на автомобилния Haute Couture, в който всяка дама би се пристрастила така, както пристрастени към диетите и фитнеса са манекенките, дефилиращи по световните модни подиуми.
На борда на BMW iX постигаш пълна нирвана (тест драйв)
Зад волана на Audi RS e-tron GT се почувствах отново като дете (тест драйв)
След като от самото начало говоря за дизайн, ще насоча вниманието си именно към него. Продуктовият директор на DS Automobiles твърди, че „DS 4 е замислен така, че да предефинира границите на премиум сегмент С”. Но в действителност моделът е много по-компактен и по мое мнение спада към сегмент SUV-B, но с един основен акцент: линията на покрива, която позиционира модела в нишата на кросоувър-купета.
STOP&GO: DS 4 E-Tense разчита на ДВГ, батерия и електромотор, чиято комбинирана мощност е 225 к.с. Па-важното е, че моделът предлага до 55 км пробег само на ток (65 км ако е само в града).
Освен дизайнът на самите елементи, тук важни са и дребните детайли. Защото в голямата радиаторна решетка, предни и задни светлини са вмъкнати много дребни детайли, които създават общото впечатление за ювелирна изработка. Много ръбове отстрани (описани така, че да копират логото на DS) и споменатата линия на покрива са сред основните акценти, особено когато автомобилът се гледа под ярка слънчева светлина. Тънките стопове са страхотни! Светлинната плетеница наистина впечатлява, а шоуто, което правят светлинните модули във full LED матричните фарове е нещо, което трябва да се види. За разкош си имаме и два алуминиеви ауспуха.
STOP&GO: Аудио системата FOCAL Electra е съставена от 14 високоговорителя (включително субуфер) и усилвател с обща мощност от 690 вата.
Интериорът е страхотен. За разлика от DS 7, тук дисплеите са с много по-малки размери, но това ми допада повече от „телевизори”. Но най-впечатляващо е качеството на материалите и отново специфичните ромбоидни детайли по таблото и седалките. Последните са тапицирани с кожа Nappa Criollo Brown и шарка „верижка на часовник”. Масажната функция не е за пренебрегване. За вниманието към детайли говори фактът, че джобовете на вратите също са тапицирани. Формата на вътрешната дръжка та вратата е много интересна, като и тук имаме кафява кожа. Арматурното табло е високо разположено, а през него минава специфичен, скрит въздуховод на климатичната система. Металните (toggle, както ги наричат) бутони за бърз достъп до приложенията са друг акцент. Такъв е и сензорният панел за жестови контрол до различни функции на автомобила. Той се намира между предните седалки. С движение на пръст върху екрана му избирате желаното приложение или функция от централния екран на таблото. Забавно е, но не съм сигурен, че е толкова полезно. Старт бутонът също не е на най-очакваното място, но пък, дизайнери, какво да ги правиш.
STOP&GO: Интериорът се отличава със седалките в кожа Nappa Criollo Brown и впечатляващата шарка верижка на часовник.
Логично стигам и до задвижването, което в този случай е поверено на два мотора. Основната част от него ляга върху плещите на 1,6-литров бензинов двигател с мощност 180 к.с. Той работи съвместно с електромотор със 110 к.с., който се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 12,4 kWh. Сумарната мощност, противно на простите сметки, е 225 к.с. и 360 Нм въртящ момент.
Редица проучвания показват, че около 80% от дневните пътувания в голяма част от света са на разстояние под 50 км. Това значи, че с едно зареждане през нощта (от стенна станция или обикновен контакт) ще може да изминете до 55 км (до 65 по цикъла WLTP City). С други думи казано, в градски условия може да се движите само на ток. Самата батерия се зарежда за 1,40 ч от WallBox с мощност 7,4 kW.
Dacia Jogger е без конкуренция на пазара (тест драйв)
Тестваме най-атрактивната Skoda: Enyaq Coupe RS iV
По подразбиране автомобилът стартира в режим Electric, който може да смените на Hybrid, ако се движите извън града (а зарядът може да се запази и за по-късен етап). Аз взех автомобила зареден на 100% и показващи възможни 57 км на ток.
STOP&GO: Моделът стандартно се предлага със заряден кабел mode 2 и 7,4 kW еднофазен заряден кабел mode 3. Бордовото зарядно устройство е 7,4 kW.
Въпреки въпросните 225 к.с. и компактните си размери, DS 4 E-Tense не впечатлява с динамика, тъй като 7,7 секунди до 100 км/ч не са нещо, което трябва да коментирам. Но за разлика от това коментар изисква средният разход на гориво, който по каталог е 1,3 л/100 км. Такъв може да се постигне, ако карате 95% в града. Но ако този процент е в полза на извънградското, обикновено плъг-ин хибридите издишат.
При Volkswagen Taigo всичко се свежда до излъчването (тест драйв)
Renault Megane E-Tech Electric: Нова надежда (тест драйв)
Но не и в този случай. След 438 км средният разход на бензин бе 5,6 л/100 км (при 51 км/ч средна скорост, Великденският трафик беше сериозен). На пътя моделът стъпва много уверено, като бих казал, че инженерите са напипали отлично баланса между комфортното и спортното поведение, без да се залита в крайности. Малката височина и теглото свалят центъра на тежестта, което е добре в завоите през планински проход, бе допълнителното тегло да играе отрицателна роля за по-голямо недозавиване. Аз заложих на лежерното пътуване (а и натовареният трафик не позволяваше друго), което ми донесе голяма наслада.
Моделът стъпва на независимо Mac Pherson предно окачване с долни триъгълни носачи, спираловидни пружини, хидравлични телескопични амортисьори, които с окачване DS ACTIVE SCAN SUSPENSION (опция) са управляеми хидравлични телескопични амортисьори. Отзад имаме деформируема напречна греда и същата конфигурация на пружини и амортисьори като отпред. На предната ос имаме вентилирани дискове (330 х 28 мм), задните са солидни дискове (290 х 12 мм).
STOP&GO: супер откроимите дневни светлини са съставени от по 98 светодиода.
Знам, че висшата мода е скъпа, но тази наистина ми се стори доста солена, най-вече защото говорим за един компактен модел с дължина 4,4 м, мястото на задния ред седалки в който се оказа тясничко за сина ми, който гони 1,75 м, а и багажникът далеч не е от най-големите. Затова цената на тествания модел от почти 105 000 лв. с ДДС (вярно, за разкош на всички екстри имаше и допълнителен пакет Premium) ми се видя възскъпа. Затова моето мнение навежда към по-логичните версии със 130 или 180 к.с., които ще предложат почти същото, но на много по-допустима стартова цена от 58 544 лв. за версията ссъ 130 к.с. или 73 369 лв. за тази със 180 к.с. Имайте предвид, че тук теглото ще е по-ниско спрямо плъг-ин хибрида, така че като динамика няма да има съществена разлика, а и предполагам, че икономията също ще е на ниво. Е, на само на ток няма да може да се движите. Важното е да сте шик, So Chic.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
DS 4 E-Tense 225
Размери
Дължина, мм: 4400
Широчина, мм: 1830
Височина, мм: 1470
Междуосие, мм: 2675
Тегло, кг: 1653
Двигател
Тип: 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1598
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 180 при 6000
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 250 при 1750
Хибридно задвижване
Макс. мощност, к.с.: 225
Макс. въртящ момент, Нм: 360
Пробег на ток, км (WLTP): 55
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 233
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,7
Среден разход, л/100 км: 1, 3 – 1,4
Вредни емисии СО2, г/км: 29 - 32
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 79 849
Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 105 000