Г ръцка телевизия направи експеримент виртуален изкуствен интелект да чете новините. А примерите за навлизане на изкуствения интелект и ChatGPT в живота ни са безбройни, което с основание кара доста хора да се притесняват от този факт. Някои по-смели мнения дори дават за пример редица холивудски ленти, в които роботи и изкуствен интелект управляват света. Беше много отдавна, в средата на 80-те години, когато Джеймс Камерън разказа за „Скайнет” и Деня на страшния съд. Но да не навлизаме в тази безкрайна дискусия.
Mercedes работи с Microsoft за разширяване функционалността на системата за гласов контрол. Това германците ще опитат да направят с ChatGPT. Той трябва да помогне на американските клиенти на Mercedes да регулират различни функции в автомобилите си чрез гласови команди.
Желаещите да участват в този процес могат да се впишат в приложението Mercedes me, а могат да го направят и чрез произнасяне на фазата „Hey, Mercedes, I want to join the beta program” в автомобилите си.
Макар луксозните германски автомобили да имат гласов асистент от доста години, въвеждането на ChatGPT ще им позволи да предлагат още повече информация на клиентите си. Повечето гласови асистенти са ограничени до предварително зададени отговори, но ChatGPT ще позволи по-добро разбиране на различните езици, разширявайки темите, на които може да отговори.
Например, производителят казва, че скоро водачите ще могат да задават въпроси на гласовия асистент за подробности относно крайната точка на тяхното пътуване, предложения за рецепти за вечеря, ще може да дава отговор на сложни въпроси.
За момента тестовото въвеждане на бета версията на ChatGPT в САЩ ще продължи три месеца. Събраната информация по време на този тестови период ще послужи за усъвършенстване на гласовия асистент.
Nissan също се възползва от изкуствения интелект, като Yokohama Lab тества възможностите му за създаване на автомобилите на бъдещето.
От компанията казват, че потенциалът за използване на AI е почти неограничен, тъй като „става ясно, че AI може да се използва в различни области, включително R&D, производство и дори дизайн.” Коментирайки дизайна, от компанията отбелязват, че изкуственият интелект може да играе важна роля, когато стане дума за аеродинамика.
След известни първоначални затруднения, Nissan използва над година за обучение и събиране на данни за AI модела. Дори тогава не са постигнати нужните ефекти, но след това те го обучават в законите на „флуидната динамика и други физични закони”.
Резултатът: „драматично скъсяване на времето за симулации”. Nissan казва, че сега може да предвижда аеродинамичното представяне на дизайна за няколко секунди, а не в рамките на дни.
Освен печалбата на време, Nissan казва, че вероятно ще използва AI за „иновативни автомобилни форми, които постигат по-добро ниво на баланс между дизайн и аеродинамика”.
Nissan определено на не единствената компания, която работи с изкуствен интелект. Миналата година стана ясно, че Audi е разработил изкуствения интелект FelGAN, който може да предложи голям брой фотореалистични дизайни на джанти или де прекомбинира съществуващи дизайни в нещо ново. След това хора използват тези снимки за вдъхновение при създаване на нови идеи.