GM ще вгради изкуствен интелект в борд компютъра

Става въпрос за гласов асистент на базата на ChatGPT

Пламен Георгиев,
ChatGPT чатбот

iStock

Р aзpaбoтeният oт ОреnАІ чaтбoт c изĸycтвeн интeлeĸт мoжe дa oтгoвapя нa пoчти вcичĸи видoвe зaпитвaния, ĸoeтo гo пpeвpъщa в yнивepcaлeн и eфeĸтивeн инcтpyмeнт. Приложенията му са огромни, затова и доста хора гледат на него като заплаха за безброй работни места. Дали ще се случи и ще влезем в някой холивудски сценарий, предстои да видим.

Но очевидно технологията тепърва ще се развива и разгръща, за което свидетелства и желанието на General Motors да вгради виртуален гласов асистент на базата на ChatGPT.

Концернът разработва свой изкуствен интелект на базата на чатбота и облачната услуга Microsoft Azure, която притежава ексклузивни права на фирмената технология на OpenAI. GM планира да вгради гласовия асистент в борд компютъра на своите модели. Според вицепрезидента на концерна Скот Милър, новата технология на базата на ChatGPT ще помогне да се излезе от рамките на традиционните гласови команди, които вече са налични в съвременните автомобили.

Топ мениджърът на GM дава пример, че ако налягането в гумите спадне, водачът ще може да попита гласовия асистент какво трябва да се предприеме и как да се изпълни.

В подобен случай борд компютърът ще намери и ще покаже унагледяващ видеоклип на екрана на мултимедийната система. Водачът ще може още да пита чатбота за значенията на различните индикатори в приборното табло. Асистентът дори ще може да направи контакт със сервиз и да насрочи посещение.

General Motors ще може да е сред първите, вградили ChatGPT в автомобилите си, тъй като концернът от две години има партньорство с Microsoft. Инженерите обещават да оптимизират чатбота за използване в автомобили — ChatGPT ще се отличава от този за браузър версията. Освен това гласовият асистент ще получи собствено име, макар то да не е известно към момента.

изкуствен интелект гласов асистент технологии ChatGPT чатбот