П ървият електрически автомобил Peugeot е лансиран през 1941 г. и се казва VLV (Véhicule Léger de Ville – лек автомобил за града).
По време на Втората световна война липсата на бензин води до търсене на алтернативни източници на енергия. Peugeot е единственият голям производител, който се насочва към този вид задвижване. В разгара на немската окупация, през 1941 г. Peugeot предлага уникална за времето си алтернатива: VLV, малка кола, проектирана с ефективно електрическо задвижване. Това е първият електромобил на Peugeot и представлява мини кабриолет с две седалки.
Peugeot VLV
VLV използва батерии, монтирани в предния багажник, и електрически мотор без диференциал, който задвижва задните колела. Автономията му била от 70 до 80 км и е ускорявал до 35 км/ч. Използван е основно от пощенски служители и лекари. 377 броя VLV са произведени в завода Ла Гарен в Париж от юни 1941 г. до февруари 1943 г.
През 70-те и 80-те години Peugeot обединява сили с Alsthom и EDF (Electricté de France - френска компания за електроснабдяване), за да предложи електрическо задвижване на прототипите Peugeot 104 (4 купета и 3 вана), след това на лекотоварните J5 и J9. През 1983 г. започва нова програма, включваща Peugeot 205, резултат от сътрудничество между PSA и SAFT. Peugeot 205 е началото на "серийната програма" за Peugeot 106.
Peugeot VLV
Peugeot е първият голям европейски производител, който предлага електрически превозни средства (J5) на местни власти и юридически лица през 1989 г. През юли 1995 г. марката комерсиализира електрически автомобили за физически лица със „106 ELECTRIC“. Това лансиране е предшествано от експеримент, проведен в партньорство с EDF и Общината на Ла Рошел. Направен е опит за уникално и пълноценно изживяване: да се създаде автопарк от електрифицирани PEUGEOT 106 на разположение на клиентите чрез система за самообслужване. Така през декември 1993 г. се ражда кампанията „50 електромобила в Ла Рошел“. Двадесет и пет „106 ELECTRIC“ са тествани от физически лица, професионалисти и местни администрации. PEUGEOT 106 е произвеждан от 1990 г. до 2003 г. в 2 798 246 бройки, включително 3542 електрически между 1993 г. и 2003 г.
От 1990 г. до 2010 г., няколко концептуални автомобила илюстрират нестихващия интерес на марката в разработката на електрическото задвижване: ION през 1994 г., TULIP и Touareg през 1996 г., оригиналния BB1 концепт, представен във Франкфурт през 2009 г. и EX1 концепт през 2010 г., който държи 6 международни рекорда за ускорение, постигнати в Монлери и Китай.
Peugeot EX1 Concept
Пректиран през 2010 г., за да отпразнува 200-та годишнина на Peugeot , този 100% електрически концепт е двуместен роудстър с футуристичен стил и оригинална архитектура, създаден да предложи неповторимо удоволствие от шофирането. EX1 ускорява от 0 до 100 км/ч за само 2,24 секунди, за да достигне максимална скорост от 260 км/ч за 5,1 секунди! Представянето му е резултат от аеродинамиката, ултралеката структура и двата електрически двигателя, което дава максимална мощ от 250 kW (340 к.с.), разпределена в система за задвижване на четирите колела. Благодарение на карбоновата си структура и ниско тегло, Peugeot EX1 концепт чупи 6 световни рекорда, одобрени от Международната Автомобилна Федерация.
Peugeot e-2008
Днес Peugeot разполага с два масови електромобила. Девет месеца след лансирането на е-208, шоурумовете на марката приютяват e-2008, хибридните 508 HYBRID и 3008 HYBRID4, а при лекотоварните французите предлагат e-Expert, E-Traveller и скоро e-Boxer.
Мъск удари джакпот от $2,1 млрд.