П о време на годишната среща на акционерите на Daimler, изпълнителният директор на концерна разкри, че серийният Mercedes EQS ще изминава „над 700 км на ток според цикъла WLTP”. Изграден върху изцяло нова платформа, електрическият луксозен седан отбележи началото на „нова ера в Mercedes”.
По време на събитието Ола Калениус заяви, че електрическата S-класа ще е готова догодина, но остава да видим какво е имал предвид с тези думи: дали ще видим само представянето на серийния модел, или моделът реално ще излезе на пазара.
Българката, която направи интериора на най-мъжкия Mercedes
Серийният модел на EQS ще се произвежда в „Завод 56” в Зинделфинген, а батериите ще идват от завода в Унтертюркхайм.
Докато основният конкурент BMW е предприел стратегия да изгражда електрически модели на същата „основа”, на която се правят моделите с ДВГ (включително 7 Series като потенциален конкурент на EQS), компанията от Щутгарт разчита на чиста електрическа платформа. „Това отваря напълно нови възможности – от позицията на батериите до дизайна на автомобила,” обяснява Калениус.
Заводът на Mercedes в Зинделфинген в цифри и факти
Докато BMW трябва да се съобразява с големия двигателен отсек за V8 бензинови двигатели, Daimler е предприел различен подход в конструирането на Vision EQS, като удълженият силует и ниските надвеси. Остава да видим до каква степен Mercedes ще се придържа към различните елементи, представени в концепцията, като например комбинираните задни светлини, състоящи се от 229 светодиодни звезди. Но по-скоро този елемент ще бъде опростен.
Към момента не са известни повече технически параметри около бъдещия топ модел на Mercedes. Знае се, че EQS ще е първият модел, който ще стъпи на модулната платформа за електрически автомобили EVA.
Когато бе представен Vision EQS, от компанията казаха, че задвижването е поверено на два електромотора с комбинирана мощност 350 kW (476 к.с.).
Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)