Д окато Audi се готви да лансира третия си изцяло електрически модел, e-tron GT, германският производител поглежда назад към непознатите, които поставиха основите.
В случая говорим за модела Audi duo, базиран на модела 100 Avant. Той се появява преди повече от 30 години, много преди плъг-ин технологията и взаимстваната от Формула 1 регенеративна спирачна система да станат нещо нормално в серийните модели.
Експерименталният модел Duo е показан на автомобилното изложение в Женева през 1989 г. Той е снабден с 2,3-литров, 5-цилиндров бензинов двигател с мощност 134 к.с., задвижващ предните колела, докато задните са поверени на електрически мотор Siemens с мощност 12 к.с. Той е монтиран под пода на багажника, а електричество черпи от никел-кадмиева батерия. Покривът на автомобила е покрит със соларни панели.
Произведени са само 10 екземпляра. Две години по-късно се появява нов вариант на duo, базиран на Audi 100 Avant quattro.
През 1997 г. Audi става първият европейски производител, който прави лимитирана серия хибридни автомобили. Това е Audi duo, базиран на A4 Avant. Задвижването се осигурява от 1,9-литров TDI двигател, генериращ 90 к.с., подпомаган от електрически мотор с водно охлаждане и мощност 29 к.с. Той черпи енергия от оловно-желатинова батерия, монтирана отзад. И двата мотора задвижват предната ос.
Серийният модел duo може да се зарежда от електрически контакт. Електрическият му мотор може да възстановява енергия по време на отрицателно ускорение. На ток автомобилът може да ускори до 80 км/ч, а максималната му скорост (с TDI двигателя) е 170 км/ч. Концепцията е много технологично развита, много по-напредничава от пазара по онова време.
Но той е прецедент, който отваря пътя за електрификацията в гамата на Audi. През 2019 г. на пазара се появиха пет плъг-ин версии на основни модели на Audi, към които се присъединиха първите два изцяло електрически модела. До края на годината очакваме и третия, спортният e-tron GT.
Историята на купе и кабриолетите Mercedes-Benz E-Class