5 скрити проблема, които могат да създадат сериозни ядове

Разказваме за най-коварните проблеми с автомобил, за които собственикът може и да не знае

сервиз окачване монтьор

iStock

Ф актът, че всяка сутрин колата пали като часовник, по таблото не мигат индикатори, а климатикът охлажда интериора в горещ ден не означава, че всичко е наред.

Има редица скрити неизправности, които могат да доведат до непланирана авария на пътя, дори до загуба на контрол върху автомобила.

Корозия

С течение на годините ламарините неизбежно ръждясват. Колкото и да се опитвате да защитите каросерията на любимата си кола с антикорозионен филм, ръждата ще се появи рано или късно на калниците, вратите, праговете и т.н. Но ако тази корозия разваля просто външния вид, има и невидимата ръжда върху силовите елементи, която може да бъде много по-лоша и по-опасна.

Незабележимите корозионни джобове могат да доведат до отслабване и разрушаване на компонентите на автомобила, както и до загуба на здравина на каросерията. Това е особено опасно в случай на инцидент.

Ето защо се препоръчва да не се ограничавате само до редовна смяна на масло, филтри и крушки по време на плановата поддръжка. Обърнете внимание дали се формира ръжда по дъното на автомобила, страничните греди и други силови елементи, в точките на закрепване на рамената на окачването и в опорните точки на силовите агрегати.

Теч на гориво

Дори една микропукнатина понякога е достатъчна, за да започне теч на горивния маркуч. Не е трудно да се предположи какво може да стане, ако капка бензин попадне върху гореща част на изпускателната система.

Ако ще бъде преглеждана на канал или стенд, препоръчително да се провери състоянието и целостта на маркучите и тръбопроводите, минаващи под дъното.

Повредени гуми

Излишно е да казваме, че спукване на гума при движение с висока скорост може да доведе до много, много сериозни, тежки последствия. Затова е препоръчително редовно да правите инспекция на състоянието на грайфера и борда на гумите.

Избягвайте качването на гумите на остри и високи бордюри, не е възможно да се избегнат всички дупки, но правете нужното, минавайте с ниска скорост през трамвайните линии, бъдете особено внимателни, когато асфалтът е нарязан за ремонт, винаги намалявайте скоростта и преминавайте внимателно през острите ръбове.

Спад на нивата на работните течности

Ниско ниво на охлаждащата течност може да доведе до авария на пътя или до скъп ремонт. Да не говорим за ниско ниво на моторното масло, това вече почти сигурно ще причини скъп ремонт на двигателя.

Спирачната течност също трябва да се сменя на всеки две години, така че спирачките да не губят ефективност, да не потъва педалът на спирачките или да не „кипне“ при дълъг път.

Чукане във волана и луфт

Не всеки може да усети тревожното почукване на кормилната рейка сред многобройните звуци на автомобила. Заради износване, шофиране по лоши пътища, корозия, загуба на херметичност, мръсотия и куп други причини, този елемент може да спре да работи правилно.

За да не загубите контрол и да не попаднете в неприятна ситуация, трябва да обърнете внимание на волана, ако усетите, че е станал прекалено лек, много тежък, трака, скърца или има луфт при маневриране. В този случай е препоръчително да се обърнете към специализиран сервиз за диагностика на проблема, настройка, ремонт или смяна.

съвети полезно дефекти проблеми Tesla задвижване на четирите колела