С ветовната автомобилна география се разширява с всяка изминала година, макар на пръв поглед това да не е така. Свикнали сме да приемаме, че в Европа има Volkswagen Golf (отново най-продаван автомобил през първите 10 месеца на годината), в САЩ е F-150, в Азия властва Toyota. Но щом вече ние имаме супер автомобил в лицето на Sin R1, защо Полша да няма впечатляващия Arrinera Hussarya, а Чехия – състезателния Praga? Няма лошо, но тук ще ви покажем нещо далеч по-екзотично, направено с подръчни средства в африканските държави.
Laraki (Мароко)
Без съмнение това е най-наточения автомобил, произлизал от африканския континент. Абдаслам Лараки смята своята компания за първия африкански производител на супер спортни автомобили, което не е далеч от истината. Първият модел на компанията, Fulgura, бе показан още през 2003 г. Проблемът е, че освен още няколко прототипа, Лараки не успя да направи нищо повече. Последното творение е Laraki Epitome (на снимката). Той рацчита на двигател от GМ с 1200 к.с. Бе планирано да се произведат 9 автомобила, но се знае само за един автомобил, който е собственост на рап изпълнителя Френч Монтана.
Kiira (Уганда)
„Централата” на Kiira Motors се намира в Кампала, столицата на Уганда. Първият й автомобил, хибридът EV Smack (на снимката), бе представен през 2014 г., но на частни лица не е продаван. Най-близкият контакт с продукти на Kiira Motors може да се получи при автобусна разходка в Кампала
Innoson (Нигерия)
Компанията Innoson е един от водещите автомобилни производители на африканския континент, предлагайки компактни автомобили собствено производство, като този Fox (на снимката). В портфолиото й фигурираха и нелицензирани копия на пикапи и микробуси с марката Toyota. Днес компанията залага та собствени разработки и може да се похвали с немски и японски инвестиции.
Wallyscar (Тунис)
Макар външният вид на Wallyscar да напомня силно на Jeep, с него тунизийските модели нямат нищо общо. Част от компонентите на Wallyscar са с източник Peugeot-Citroen, двигателите също са френски.
Optimal Energy Joule (ЮАР)
ЮАР има история с автомобилната промишленост, като в страната се провеждаше и кръг от Формула 1 преди доста години. Единственият модел на Optimal Energy – Joule –бе представен приз 2008 г. През 2012 г. собствениците на компанията имат сериозни планове за серийно производство, но до такова не се и стига.
Mobius (Кения)
Mobius е създадена през 2009 г. с основа цел създаване на прости, надеждни и достъпни автомобили за масите. При цена от около $11 000q всъдеходът Mobius II е един от най-достъпните автомобили в Кения. Скоро в продажба трябва да влезе и по-модерният Mobius III.
Thai Rung (Тайланд)
Значителна част от продукцията на тайландската Thai Rung е по лиценз на Isuzu, Toyota и други японски производители, но има и самостоятелни разработки, по.скоро имаше през 80-те и 90-те години. На снимката виждате Transformer 2 – един от последните модели на Thai Rung, построен на базата на Toyota Hilux.
Micro (Шри Ланка)
Подобна стратегия има и компанията Micro. Нейната дейност започва с компактния Privilege (на снимката), но в последствие се взима решение да започне производство на по-изгодни лицензионни модели. Днес Micro слага емблемата си на модели на Geely и SsangYong.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Great Wall показа супер луксозен и първи плъг ин хибриден SUV
Новият Infiniti QX50 въвежда първия двигател с променлива степен на сгъстяванe
Honda ще намали времето за зареждане на електромобилите си на 15 минути