С ерийните електрически автомобили на Honda ще разчитат на система за бърз заряд от 2022 г. Това въведение ще бъде изпробвано на няколко модела. Очаква се, че след такова зареждане електромобилът на Honda ще може да измине минимум 240 км, съобщава Nikkei Asian Review. Повечето електромобили днес се нуждаят поне от двойно повече време, за да се достигне 80% заряд на батерията с високоскоростно зарядно.
Ключово за този план е разработването на нов вид високоефективна батерия, която може да се справи с ултра бързото зареждане. Към днешна дата Honda взима батерии от Panasonic и други, но това трябва да престане, когато разработи своя собствена батерия. Освен това самите автомобили трябва да олекнат и да се разработят по-ефективни системи за контрол не енергията.
Преди това Honda планира лансирането на масов електрически модел в Европа през 2019 г. и в Япония на следващата година.
Бързозарядните станции в Япония днес са с максимална мощност 150kW, но индустрията иска през 2020 г. да стане 350kW. Към тази дата в Европа трябва вече да е изградена мрежа от няколко хиляди бързозарядни станции с такъв капацитет.
По-рано тази годината Honda демонстрира нова технология с името Power Manager. Това е изцяло интегрирана система за пренос на енергия. Технологията е създадена за включване на електромобила в интелектуална енергопреносна система. Разработката позволява събиране и разпределяне на заряд по мрежата между домове, офиси и автомобили, което помага за балансиране на енергопреносната система. Тестове на системата трябва да започнат съвсем скоро в западна Франция.
На снимката виждате Urban EV, който бе представен на салона във Франкфурт преди два месеца. Серийният модел ще се появи през 2019 г.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Tesla „изгаря” почти $500 000 всеки час
Тайванският електромобил с 1 мегават мощност е по-бърз от Tesla Roadster
Доклад твърди, че водородът има сериозно бъдеще и ключова роля