Новият Infiniti QX50 въвежда първия двигател с променлива степен на сгъстяванe

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С лед няколко седмици врати ще отвори Автомобилен салон Лос Анджелис 2017, където Infiniti ще представи „най-модерния”, „най-неустоимия” автомобил до днес. И това не е някакъв концепт, а новият QX50.

За определенията не сме убедени, но едно не може да се отрече: това е първият сериен автомобил в света, задвижван от двигател с променлива степен на сгъстяване. Него компанията определя като „пробив в дизайна на двигателя с вътрешно горене”.

Турбо двигателят с обем 2,0 литра е способен да регулира степента си на сгъстяване, за да оптимизира мощността и ефикасността, като генерира въртящ момент, подобен на 4-цилиндров дизелов двигател.

Мощността на агрегата е 268 к.с., а въртящият момент 380 Нм, които параметри превръщат мотора най-добрия в класа по отношение на мощност. До 96 км/ч моделът ускорява за само 6,3 секунди със задвижване на четирите колела, максималната скорост е 230 км/ч.

Новият двигател VC-Turbo ще изразходва с 35% по-малко гориво спрямо предишния V6 двигател, което ще рече средно 10,9 л/100 км във версия със задвижване на четирите колела. Моделът е комбиниран с безстепенна CVT трансмисия.

QX50 е построен върху чисто нова платформа на марката, която е 23% по-здрава спрямо сегашния модел. Тя позволява и по-голямо пространство в купето.

Оборудван с новия асистент ProPilot на Nissan, QX50 подпомага ускорението, спирането и корекциите в кормилната система по време на движение в едно платно на магистрала.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Honda ще намали времето за зареждане на електромобилите си на 15 минути

Tesla „изгаря” почти $500 000 всеки час

Тайванският електромобил с 1 мегават мощност е по-бърз от Tesla Roadster

Източник на статията: Vesti.bg

ДВГ VC-Turbo Infiniti QX50 Infiniti