Tesla произвежда повече във Фримонт, отколкото това правеха GM и Toyota

Илон Мъск отива още по-далеч, естествено, казвайки, че може да вдигне производството с около 50%

Tesla Fremont завод

Getty Images

Tesla Fremont

И сторията на завода във Фримонт, САЩ, започва през 1962 г. Работниците са определяни като „най-лошата работна сила в автомобилната индустрия в САЩ” от представител на собствения им профсъюз. На работа се пие алкохол и се пуши марихуана. Разривът между ръководство и работници е такъв, че на всеки опит за дисциплинарно наказание се отговаря със стачка или дори „саботаж” на поточната линия, като вкарване на кенове от безалкохолни напитки зад облицовката на вратите, за да дрънчат.

В началото на 80-те години всичко е извън контрол и General Motors трябва да затвори завода през 1982 г. Две години по-късно на сцената идва Toyota, които започват съвестно производство с GM. Японците въвеждат свой стил на управление и производство, в следствие на което между 1984 и 2010 г. в NUMMI са произведени над 8 млн. автомобила, като пикът е 428 633 автомобила през 2006 г.

GM и Toyota спират производство през 2010 г., продавайки завода на Tesla. По това време той вече е стар, а постоянното му разрастване го е превърнал в истински Франкенщайн. На Tesla не може да подмине идеята да се сдобие с него за без пари. Как става това? Според договора, Toyota инвестира $50 млн. в Tesla, като последната трябва да върне на японците $42 млн. за завода. Това значи, че Tesla го придобива и остава с 8 млн. горница.

Ранните години са проблемни, всички знаем за това. Но то и самото съществуване на Tesla си беше проблемно до към 2018 г. В началото на 2022 г. стана ясно, че заводът на Tesla във Фримонт е с най-голям капацитет. През януари Bloomberg публикува данни от свой анализ, според който седмично във Фримонт се правят по 8550 автомобила. Следва заводът на Toyota в Джорджтаун с 8427 коли и този на BMW в Спартанбург с 8343.

Миналата седмица Илон Мъск бе в завода, когато пред служителите е заявил:

Вече сме най-големият автомобилен завод в Северна Америка.” Той добавя: „Наскоро надминахме броя автомобили, произвеждани тук, когато заводът беше на Toyota/GM, а аз смятам, че имаме потенциала да бие това постижение с 50%.”

Вероятно Мъск визира произведените 428 хиляди автомобила през 2006 г. Ако сложим 50% повече, то очевидно Мъск визира цифра от около 650 000 коли годишно.

Той нееднократно е казвал, че вярва, че все още има място за разрастване на завода, в който вече работят около 10 000 човека и мястото вече привършва. Очакванията са ефикасността да се подобри, когато се премине към клетките 4680, но до този момент все още има поне две години.

Източник на статията: electrek.co

Фримонт Илон Мъск Tesla