Н овото поколение електрически автомобили в луксозния сегмент ляга върху специално разработена за целта архитектура, която ще може да се използва в различните моделни семейства (от седани до големи SUV). Модулният й дизайн позволява използването на различни междуосия, следи и разположение на батерията.
Новата архитектура ще бъде въведена в експлоатация през следващата година. С най-голям интерес се следи развитието на електрическата S-класа. Миналият септември Mercedes представи Vision EQS, давайки ясна представа за бъдещото развитие на марката.
Електрическата S-класа ще минава над 700 км на ток
В момента EQS минава последните тестове в зимните условия на Скандинавия, на пистата „Нардо”, под яркото слънце в Южна Африка, в Китай и САЩ, както и на тестовия полигон в Емендинген.
Като параметри от Mercedes не са казали нищо, освен че версията на EQS с най-голяма батерия ще изминава до 700 км (по цикъла WLTP). Иначе концепцията Vision EQS е оборудвана с два електромотора със сумарна мощност 476 к.с. и 700 Нм, гарантиращи ускорение до 100 км/ч за 4,5 секунди.
Но EQS е само част от уравнението. В него ще се включат още електрическа версия на Е-клас (EQE), както и техни SUV-версии - EQS SUV и EQE SUV. Клиентите на малки кросоувъри пък ще могат да разчитат на EQA и EQB. Производството на EQA ще започне още таза година, а през 2021 г. на поточната линия ще бъде качен и EQB.
Войната на електричките в Германия започна
Всичко това е част от стратегията "Ambition 2039", която е насочена към предлагането на моделна гама, която е CO2 неутрална след по-малко от 20 години. До 2030 г. половината от всички продажби на Mercedes-Benz трябва да са на електрически и плъг-ин хибридни модели.
Обяздваме 2385 „коня” от М-гамата на BMW (тест драйв)
GT Black Series: абсолютният връх при V8 двигателите от Афалтербах
Euro NCAP: автопилотът на Tesla е по-лош от аналозите на Mercedes, BMW и Audi