Black Series при Mercedes е синоним на много специален тип автомобил от 2006 г.: експресивен дизайн, безкомпромисно спортно поведение и технологии, пренесени от моторния спорт в серийно производство. Последният акцент в тази 14 годишна традиция е AMG GT Black Series, оборудван с най-мощния V8 сериен двигател, правен от Mercedes-AMG.
В самата конфигурация на познатия ни 4,0-литров V8 битурбо двигател няма нищо ново, но инженерите са използвали т. нар. „плосък” колянов вал, за да повишат мощността още повече. Резултатът е, че този M178 LS2 (както е вътрешнофирменото обозначение на мотора) вече генерира 730 к.с. при 6700-6900 об/мин, а максималният въртящ момент е 800 Нм в диапазона между 2000 и 6000 об/мин. С други думи казано: инженерите от Афалтербах са оборудвали AMG GT Black Series с най-мощния V8 двигател, който AMG е правил за сериен модел.
Нещо повече, двете турбини вече осигуряват 1100 кг въздух на час, което е с 200 кг повече спрямо AMG GT R. По-големите интеркулери гарантират, че температурата на въздуха се поддържа винаги във възможно най-добрия температурен диапазон.
Тези инженерни решения се отразяват в динамичните параметри на автомобила. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае 3,2 секунди, а границата от 200 км/ч се достига за под 9 секунди. Максималната скорост е 325 км/ч. Седем степенната трансмисия също е модифицирана, за да поеме увеличение до 800 Нм въртящ момент.
За да бъде постигната висока стабилност при шофиране на писта, аеродинамиците на AMG са използвали максимално триковете си от състезателните автомобили AMG GT3 и AMG GT4. Най-съществените прилики се откриват в много по-големия преден въздуховод, който идва директно от бегачката AMG GT3. Карбоновият преден сплитер е с две ръчно регулирани настройки (Street и Race – последният само за писта). Когато се активира режим Race, под предницата се активира преде дифузьор. В зависимост от скоростта на движение, този елемент се снижава още повече от показващото се отрицателно налягане, създавайки „ефект на Вентури”, който притиска автомобила към асфалта.
Друг елемент, взет от моторните спортове, е дългият карбонов капак на двигателя. Задницата се характеризира с голям дифузьор, двете двойки ауспуси и двойната „пейка” над капака на багажника. Активният спойлер се регулира спрямо скоростта и избрания режим на задвижване и избраните чрез AMG DYNAMICS нива Basic, Advanced, Pro или Master. В режим на задвижване Race и ниво Master спойлерите се „отварят” (застават хоризонтално) като при болидите от Формула 1, за да може да се развие максималната скорост от 325 км/ч.
За стабилността на модела се грижат и аеродинамичните решения под пода на автомобила, като всички те дават на модела над 400 кг притискаща сила при 250 км/ч.
Euro NCAP: автопилотът на Tesla е по-лош от аналозите на Mercedes, BMW и Audi