GT Black Series: абсолютният връх при V8 двигателите от Афалтербах

Пламен Георгиев,
Mercedes AMG GT Black Series

Mercedes-AMG

Black Series при Mercedes е синоним на много специален тип автомобил от 2006 г.: експресивен дизайн, безкомпромисно спортно поведение и технологии, пренесени от моторния спорт в серийно производство. Последният акцент в тази 14 годишна традиция е AMG GT Black Series, оборудван с най-мощния V8 сериен двигател, правен от Mercedes-AMG.

В самата конфигурация на познатия ни 4,0-литров V8 битурбо двигател няма нищо ново, но инженерите са използвали т. нар. „плосък” колянов вал, за да повишат мощността още повече. Резултатът е, че този M178 LS2 (както е вътрешнофирменото обозначение на мотора) вече генерира 730 к.с. при 6700-6900 об/мин, а максималният въртящ момент е 800 Нм в диапазона между 2000 и 6000 об/мин. С други думи казано: инженерите от Афалтербах са оборудвали AMG GT Black Series с най-мощния V8 двигател, който AMG е правил за сериен модел.

Mercedes-AMG

Нещо повече, двете турбини вече осигуряват 1100 кг въздух на час, което е с 200 кг повече спрямо AMG GT R. По-големите интеркулери гарантират, че температурата на въздуха се поддържа винаги във възможно най-добрия температурен диапазон.

Mercedes-AMG

Тези инженерни решения се отразяват в динамичните параметри на автомобила. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае 3,2 секунди, а границата от 200 км/ч се достига за под 9 секунди. Максималната скорост е 325 км/ч. Седем степенната трансмисия също е модифицирана, за да поеме увеличение до 800 Нм въртящ момент.

Mercedes-AMG

За да бъде постигната висока стабилност при шофиране на писта, аеродинамиците на AMG са използвали максимално триковете си от състезателните автомобили AMG GT3 и AMG GT4. Най-съществените прилики се откриват в много по-големия преден въздуховод, който идва директно от бегачката AMG GT3. Карбоновият преден сплитер е с две ръчно регулирани настройки (Street и Race – последният само за писта). Когато се активира режим Race, под предницата се активира преде дифузьор. В зависимост от скоростта на движение, този елемент се снижава още повече от показващото се отрицателно налягане, създавайки „ефект на Вентури”, който притиска автомобила към асфалта.

Mercedes-AMG

Друг елемент, взет от моторните спортове, е дългият карбонов капак на двигателя. Задницата се характеризира с голям дифузьор, двете двойки ауспуси и двойната „пейка” над капака на багажника. Активният спойлер се регулира спрямо скоростта и избрания режим на задвижване и избраните чрез AMG DYNAMICS нива Basic, Advanced, Pro или Master. В режим на задвижване Race и ниво Master спойлерите се „отварят” (застават хоризонтално) като при болидите от Формула 1, за да може да се развие максималната скорост от 325 км/ч.

За стабилността на модела се грижат и аеродинамичните решения под пода на автомобила, като всички те дават на модела над 400 кг притискаща сила при 250 км/ч.

Euro NCAP: автопилотът на Tesla е по-лош от аналозите на Mercedes, BMW и Audi

40% от всички ПТП настъпват през първите минути на шофиране

Ковид-19 кара хората да избягват обществения транспорт

Източник на статията: Vesti.bg

Mercedes Афалтербах Black Series Mercedes-AMG GT Black Series