Д оставките на чипове в автомобилната индустрия няма да се нормализират чак до 2024 г., прогнозира финансовият директор на Volkswagen Group Арно Антлиц в интервю за германския ежедневник Boersen-Zeitung, цитиран от “Ройтерс”.
По думите му до края на тази година натискът към производителите ще започне да отслабва, а през следващата година има надежди за завръщане към обемите на продукция от 2019 г. Въпреки това доставките на полупроводници и тогава няма да са достатъчни поради повишеното търсене и фактът, че има да се наваксват поръчки.
Така той очаква край на кризата чак през 2024 г.
Има обаче още един фактор и той е войната в Украйна - от гледна точка на вноса на кабели и кабелни снопове. Страната е сред големите производители на тези компоненти. Поточни линии или цени заводи на VW спират за дни заради липсата им, докато босовете на концерна търсят алтернативи. Вече са намерили, казва директорът.
Запитан какво ще спечели гигантът от Волфсбург с публичното предлагане на акции (IPO) на Porsche, планирано да се осъществи по-късно тази година, Антлиц отговаря, че с парите ще се финансират софтуерни проекти и производството на батерии.
Арно Антлиц прави много важна добавка, която казва на практика всичко за това към какво се стремят автомобилните компании в днешни времена:
Само онези, които могат да подкрепят производството си с осигуряване на батерии имат шанс да напредват с електромобилите. Тайната на успеха е в това да се подсигурят поточните линии с тях. А IPO-то на Porsche ще ни помогне за повече гъвкавост във финансирането на този процес.”
Което показва как VW ще опита да догони Tesla, която прави батериите в заводите си, а вчера стана ясно, че започва да бълва батерии с нови клетки от модел 4680 в поредния си гигазавод в Тексас. Твърди се, че те имат по-голям пробег, по-безопасни са и по-бързо се зареждат.
Всички големи компании влагат огромни средства в разработки, заводи и съдружия с други компании в тази насока.
Преди дни Антлиц направи друго любопитно изявление, като обяви за “Файненшъл Таймс”, че VW ще се съсредоточи не в обеми и пазарни дялове, а в маржове и качество с повече “премиум” автомобили. Така до края на десетилетието VW ще извади от употреба около 100 модела с ДВГ от гамата в семейството си.