“Народната кола” предефинира целите си. Нещо, което личи от известно време, а сега открито го казва финансовият директор на компанията Арно Антлиц в интервю за “Файненшъл Таймс”, цитирано от “Ройтерс”.
Основната ни цел е разтеж, казва босът. - Фокусирани сме повече в качество и маржове, а не в обеми и пазарни дялове.”
Така той отговаря на въпрос за гонитбата с Tesla и другите конкуренти - стари познайници, за разлика от американския бранд, вече в коридора на EV.
До края на десетилетието VW ще се отърве от повечето модели с двигатели с вътрешно горене и ще се стреми да продава по-малко автомобили, но с по-голяма печалба. Те ще са по-близо или направо във високите сегменти, казва Антлиц.
Което не е изненада, дори ако се замислим върху финансовите резултати от м.г. Повечето големи играчи в индустрията обявиха рекордни печалби, дошли от по-ниски продажби заради пандемията и проблемите с доставки на чипове. Как става това - колите са по-скъпи, като EV са пример за това.
В този смисъл VW добре се нагажда към пазара, а и пазарът се настройва към германския концерн, просто защото е незаобиколим фактор.
В следващите осем години във Волфсбург ще “съкрати” поне 100 модела в цялата си гама в 60 процента от европейските пазари. Това са бензинови и дизелови автомобили, обяснява финансовият директор.
А “Файненшъл Таймс” коментира, че това е нова стратегия, идваща и с новото време. Досега производители като Volkswagen бяха фокусирани в обеми, като правеха и големи отстъпки само и само да продават повече возила.
Промяна в курса започна да се забелязва в последните години след оттеглянето на Мартин Винтеркорн - заради дизеловия скандал в САЩ. Той беше поставил за цел през 2018 г. VW Group да изпревари Toyota и General Motors в световен мащаб.
Любопитно е, че по-рано тази година босът на концерта Херберт Дийс заяви, че във Volkswagen се работи по електромобили на цени около 20 хиляди евро.
Тази амбиция се натъкна на препятствие заради войната в Украйна, водеща до гигантски цени на суровини и затруднени доставки.