И зпълнителният директор Ралф Брандщетер заяви, че Volkswagen няма намерение да развива нови двигатели с вътрешно горене. Пред Automobilwoche той казва: „В момента не очаквам лансирането на напълно ново поколение двигатели с вътрешно горене.” Компанията ще продължи да развива сегашните двигатели, за да се подготви за новите стандарти за вредни емисии Евро 7.
“Имаме нужда от тях за определен период от време, през който те трябва да са възможно най-ефективни.” Брандщетер добавя, че те ще се нуждаят от тези автомобили, за да правят печалба, с която „да финансираме целия преход”.
Подобен ход (освен от Audi) ще бъде предприет и от Daimler. В началото на март Маркус Шафер заяви, че компанията вече няма да разработва нови ДВГ. Скоростта на трансформацията ще зависи в голяма степен от новия стандарт Евро 7. Точни параметри по него очакваме към края на годината. Шафер заявява: „В зависимост от това колко стриктни са новите стандарти, съдбата на двигателя с вътрешно горене може да се промени драматично още веднъж – може да се стигне дори до сценарий, който прави регистрацията на двигатели с вътрешно горене почти невъзможна след 2025 г.”
А бяха времена, когато Passat използваше W8 двигател
Никой към момента не се е ангажирал с дата, от която неговата компания ще заложи само на електромобилите. На 15 март, когато се проведе Volkswagen Battery Day, компанията заяви целта си през 2030 г. 70% от продажбите на марката да са на изцяло електрически автомобили.
Плановете на Volkswagen през тази година включват доставката на крайни клиенти на около 300 000 напълно електрически автомобила, както и около 150 000 хибридни модела.
Volkswagen започна добре годината - през първите два месеца на 2021-а продажбите на изцяло електрически BEV модели в световен мащаб достигнаха 15 500 екземпляра, въпреки свързаните с Covid-19 ограничения на много пазари – това е ръст от 51% в сравнение със същия период на 2020 г. На пазара в Германия бе отбелязан впечатляващ ръст от цели 143%. По отношение на хибридните автомобили марката достави на крайни клиенти общо 16 300 plug-in хибриди, с което отбеляза увеличение в размер на 174% в световен мащаб и на 291% на пазара в Германия.
В бъдеще Volkswagen ще продължи да се фокусира изцяло върху ефективността, за да финансира планираните бъдещи инвестиции в електрификация и цифровизация на продуктовата гама и услугите в размер на 16 милиарда евро в периода до 2025 г.
Пролетта дойде, Dacia обяви цените на електрическия Spring